Pięćdziesiąt jeden opowiadań. Każde z nich oryginalne, tragikomiczne. W każdym zawiera się pełna myśl pisarza – czarodzieja rzeczywistości. Historie ludzi i rzeczy: chłopiec ratujący ulubioną zabawkę przed ojcem; mężczyzna, który nie potrafi wybrać między matką a ukochaną; wynalezienie leku na samotność; walka z chodnikami.
Na świat przedstawiony u Kereta składają się scenki jak z teledysków MTV: krótkie, urywane, migotliwe, ukazujące jedynie ułamek rzeczywistości, prawdę fragmentu. Sytuacje dramatyczne, rozpaczliwe stają się tu groteskowe, przypominają karnawałową zabawę czy jarmark.
Autor osiągnął mistrzostwo w opisie swojej wizji świata. Czy tylko swojej?
Keret jest jednym z najchętniej czytanych autorów w izraelskich więzieniach. Twierdzi, że to z powodu rozmiaru jego opowiadań – większość z nich można przeczytać w drodze między celą i prysznicami.
Marta Strzelecka, Gazeta Wyborcza
Marta Strzelecka, Gazeta Wyborcza
Keret udowadnia, że krótka forma może mieć w sobie zaskakującą siłę.
Publishers Weekly
Publishers Weekly
Przewrotnie konstruuje opowieści. Zwyczajna sytuacja w jednej chwili może zamienić się w makabrę i na odwrót.
Jetlag
Jetlag
Etgar Keret doskonale wie, jak najlepiej obnażyć ludzki charakter.
Maariv
Maariv