Marek Konopczyński
Opinia o książce Szkolne rewolucje autorstwa prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
Wstęp
1. Wypalona przestrzeń szkoły
2. Nauczyciele III Rzeczpospolitej w ustawicznym potrzasku politycznych manipulacji
3. Penitencjarny charakter architektury szkolnej
4. Alternatywna przestrzeń edukacji w szkołach nowego wychowania
5. Descholaryzacja szkoły
6. Akademia Khana nie zrewolucjonizuje polskiej edukacji
7. Edukacja jako dobro wspólne
8. Edukacja jako wspieranie rozwoju dziecka
9. „Szkoła pod Żaglami”
10. Metaforyczna analiza ewolucji szkoły jako instytucji
11. Postmodernistyczna zmiana w architekturze
12. Idea „miejsca” jako „istoty” relacji międzyludzkich
13. Architektura szkolna warunkiem zmian kształcenia
14. Aranżacja przestrzeni wewnątrzszkolnej
15. Architektura Inkluzyjnej Szkoły Podstawowej Bikurim w Tel Awiwie
16. Nowa szkoła średnia, ale nie w Polsce
17. Jak kształcić pedagogów?
18. Edukacja XXI wieku
19. Cybergogika
Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osób