Uznawany za klasyka czarnego humoru, Topor wykorzystuje dualistyczną koncepcję ludzkiej natury, każąc poszukującemu seksualnej tożsamości legendarnemu kochankowi Don Juanowi odkryć w sobie kobiece ja. Jak rozpoznać i poznać w sobie to ja, które będąc mną, jest kimś innym? Kobietę w ucieleśnieniu męskości? Jak odpowiadać na własne pytania głosem innego ja, które jest mną? Jak rozpoznać moje ciało, które jest także ciałem innego mnie, choć przecież mnie samego? Joanna? Ciekawość przeradza się w pożądanie. Czy i ona ulegnie czarowi Don Juana? Dwuznaczność spotkania Don Juana – w sobie – z sobą jako kobietą jest zaskakującą osnową dramatu. Autor nie zdążył obejrzeć go na scenie. Tekst przesłał tłumaczce faksem, nalegając na szybkie jego przełożenie. Zmarł nagle w 1997 roku. Książka ukazała się w dniu światowej prapremiery sztuki w Teatrze Wybrzeże, 30 stycznia 1999.