Marketing lateralny

Philip Kotler, Trias de Bes Fernando
Marketing lateralny
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

W książce Autorzy przeprowadzili krytyczną analizę tzw. klasycznych zasad prowadzenia działalności marketingowej, zwłaszcza kreowania i wdrażania innowacji produktowych (polegających na dokonywaniu modyfikacji produktów w ramach istniejącego rynku i jego segmentów). Uważają oni, że w dążeniu do osiągnięcia sukcesu na rynku należy wyjść poza dotychczasowe sposoby myślenia i działania marketingowego (nazywają je marketingiem wertykalnym), a pomoże w tym właśnie koncepcja marketingu lateralnego, według której mamy do czynienia ze zmianą rynku lub jego segmentów poprzez tworzenie nowych kategorii produktów (nowych zastosowań, nowych sytuacji konsumpcyjnych itp.). Spis treści Wprowadzenie Rozdział 1. Ewolucja rynków i dynamika konkurencji 1.1. Wzrost koncentracji dystrybucji w przypadku produktów paczkowanych 1.2. Wzrost liczby marek mimo zmniejszenia liczby konkurentów 1.3. Radykalne skrócenie cyklu życia produktów 1.4. Nieopłacalność napraw 1.5. Technika cyfrowa jako źródło rewolucyjnych przemian na wielu rynkach 1.6. Wzrost liczby zastrzeżonych znaków handlowych i patentów 1.7. Radykalny wzrost liczby odmian produktów 1.8. Nadmierne rozdrobnienie rynków 1.9. Przesycenie reklamą i rozdrobnienie środków przekazu 1.10. Ograniczenie zdolności zdobycia miejsca w świadomości klientów 1.11.Wniosek: rynki są znacznie bardziej konkurencyjne niż niegdyś Podsumowanie Rozdział 2. Silne i słabe strony tradycyjnego myślenia marketingowego 2.1. Rozpoznanie potrzeb jako punkt wyjścia 2.2. Definicja rynku 2.2.1. Wybór rynku 2.2.2. Kategorie i podkategorie 2.2.3. Uznanie rynku za coś trwałego a strategia segmentacji 2.3. Segmentacja i pozycjonowanie jako strategie konkurencji 2.3.1. Segmentacja rynku 2.3.2. Pozycjonowanie jako strategia generowania przewagi konkurencyjnej 2.4. Opracowanie koncepcji zestawu narzędzi marketingowych, czyli tego, co widać Podsumowanie Rozdział 3. Innowacje powstałe przy założeniu niezmienności rynku: tradycyjny sposób tworzenia innowacji 3.1. Innowacje polegające na modyfikacji 3.2. Innowacje polegające na zmianie oferowanych wielkości 3.3. Innowacje polegające na zmianie opakowania 3.4. Innowacje polegające na zmianie wzornictwa 3.5. Innowacje polegające na uzupełnieniach 3.6. Innowacje polegające na ograniczeniu wysiłku i nakładów ponoszonych przez klientów Podsumowanie Rozdział 4. Innowacje powstałe poza danym rynkiem: alternatywny sposób tworzenia innowacji 4.1. Przypadek batonów zbożowych 4.2. Przypadek jajek czekoladowych Kinder niespodzianka 4.3. Przypadek 7-Eleven Japan 4.4. Przypadek Actimel Danone 4.5. Przypadek sklepów spożywczych na stacjach paliw 4.6. Koncepcja kawiarenki internetowej 4.7. Kampania \"Zostań rodzicem chrzestnym dziecka\" 4.8. Reality show \"Big Brother\" 4.9. Przypadek pieluszek Huggies Pull-Ups 4.10. Przypadek lalki Barbie 4.11. Przypadek walkmana Podsumowanie Rozdział 5. Marketing lateralny jako potrzebne dopełnienie marketingu pionowego 5.1. Podstawy marketingu pionowego i marketingu lateralnego 5.2. Różnice między marketingiem pionowym a marketingiem lateralnym 5.3. Skutki wywołane na rynku przez marketing pionowy i marketing lateralny 5.4. Wzrost sprzedaży w wyniku działań marketingu pionowego i marketingu lateralnego 5.5. Sytuacje, w których jeden z dwóch rodzajów marketingu jest przydatniejszy 5.6. Źródła myślenia kreatywnego Podsumowanie Rozdział 6. Proces marketingu lateralnego 6.1. Definicja marketingu lateralnego 6.2. Proces myślenia kreatywnego 6.3. Analogia między humorem a myśleniem kreatywnym 6.4. Znaczenie procesu myślenia kreatywnego 6.5. Wybór produktu 6.6. Trzy kroki marketingu lateralnego 6.6.1. Krok 1: wybór przedmiotu uwagi 6.6.2. Krok 2: generowanie luki 6.6.3. Krok 3: dokonywanie połączeń (wypełnienie luki) 6.7. Efekty procesu marketingu lateralnego 6.8. Przykłady efektów procesu marketingu lateralnego - przypadki z rozdziału 4 Rozdział 7. Marketing lateralny na poziomie rynku 7.1. Zmiana wymiaru jako najbardziej skuteczna technika 7.2. Zmiana wymiarów: koncepcja i przykłady 7.2.1. Zmiana wymiaru \"potrzeba\": próba wyszukania innej użyteczności 7.2.2. Zmiana wymiaru \"klienci docelowi\": zmiana osoby lub grupy 7.2.3. Zmiana wymiaru \"czas\": wybór innego momentu 7.2.4. Zmiana wymiaru \"miejsce\": przeniesienie produktu do nowego otoczenia 7.2.5. Zmiana wymiaru \"sytuacje\": powiązanie produktu z wydarzeniem 7.2.6. Zmiana wymiaru \"zastosowania\": osadzenie produktu w nowych okolicznościach 7.3. Łączenie produktu z nowym wymiarem 7.3.1. Połączenia dokonane bez zmiany produktu 7.3.2. Połączenia dokonane przez zmianę produktu 7.4. Przykład: opracowanie koncepcji nowej dziedziny działalności 7.5. Pomocnicze techniki dokonywania lateralnych przemieszczeń na poziomie rynku 7.5.1. Kombinacja wymiaru \"miejsce\' 7.5.2. Inwersja wymiaru \"potrzeba\" 7.5.3. Inwersja wymiaru \"klienci docelowi\" 7.5.4. Eliminacja wymiaru \"czas\" 7.5.5. Przesada w wymiarze \"miejsce\" 7.5.6. Przesada w wymiarach \"miejsce\" i \"czas\" 7.5.7. Przestawienie wymiaru \"czas\" Rozdział 8. Marketing lateralny na poziomie produktu 8.1. Prowadzenie marketingu lateralnego na poziomie produktu 8.2. Podział produktu na elementy 8.3. Wybór punktów wyjścia 8.3.1. Wybór naturalnych kotwic jako punktów wyjścia 8.3.2. Wybór innych elementów produktu jako punktów wyjścia 8.4. Stosowanie lateralnych przemieszczeń - koncepcje i przykłady 8.4.1. Substytucja 8.4.2. Kombinacja 8.4.3. Inwersja 8.4.4. Eliminacja 8.4.5. Przesada 8.4.6. Przestawienie 8.5. Łączenie nowego produktu z rynkiem potencjalnym 8.5.1. Prześledzenie krok po kroku procesu zakupu 8.5.2. Wydobycie tego, co pozytywne 8.5.3. Wyszukanie odpowiednich okoliczności 8.6. Potrzeba wprowadzenia dodatkowych zmian w produkcie 8.7. Przykład: dwupoziomowy samochód Rozdział 9. Marketing lateralny na poziomie cen, dystrybucji i promocji 9.1. Prowadzenie marketingu lateralnego na poziomie cen, dystrybucji i promocji 9.2. Wykorzystanie strategii cen, dystrybucji i promocji odnoszących się do innych produktów w strategiach stosowanych w przypadku naszych produktów 9.2.1. Ceny 9.2.2. Dystrybucja 9.2.3. Promocja 9.3. Tworzenie nowych strategii cen, dystrybucji i promocji: pozostałe techniki dokonywania lateralnych przemieszczeń 9.3.1. Kombinacja 9.3.2. Inwersja 9.3.3. Eliminacja 9.3.4. Przesada 9.3.5. Przestawienie 9.4. Niewielkie dostosowanie produktu lub rynku 9.5. Przykład: sklepy ze stalą Rozdział 10. Wdrażanie marketingu lateralnego 10.1. Trzy systemy stosowane przez innowacyjne firmy: model Garyego Hamela 10.1.1. Rynek pomysłów 10.1.2. Rynek środków finansowych 10.1.3. Rynek talentów 10.2. Następny krok: pokierowanie całym procesem
Data wydania: 2004
ISBN: 978-83-208-1537-5, 9788320815375
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Autor

Philip Kotler
Urodzony 27 maja 1931 roku w USA (Chicago)
Dr Philip Kotler, professor emeritus Kellog School of Management, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” należy do sześciu najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Ot...

Pozostałe książki:

Marketing 3.0 Marketing Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola Moje przygody z marketingiem Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu Chaos Dobro popłaca! Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu Innowacyjność - przepis na sukces. Model "od A do F" Kotler o marketingu : jak kreować i opanowywać rynki Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach Marketing Marketing Marketing 4.0 Marketing 5.0. Technologie Next Tech Marketing : podręcznik europejski Marketing Management 12e Marketing lateralny Marketing narodów : strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego Marketing nie stoi w miejscu. Nowe spojrzenie na zyski, wzrost i odnowę Marketing od A do Z Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej Marketing w sektorze publicznym O strategiach marketingowych. 10 IDEI HBR. Pięć najważniejszych pytań dotyczących twojej firmy Principles of Marketing Principles of Marketing: Activebook Version 2.0 Przez marketing do wzrostu 8 zwycięskich strategii Retail 4.0. 10 zasad handlu detalicznego w erze cyfrowej Twarzą w twarz z kapitalizmem. Realne rozwiązania dla niezdrowego systemu ekonomicznego Zarządzanie marką w segmencie B2B
Wszystkie książki Philip Kotler

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Marketing lateralny aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Marketing lateralny. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl