Zwiększenie skuteczności działania opieki zdrowotnej wymaga - podobnie jak w przypadku innych gałęzi gospodarki - podejścia marketingowego do tego sektora. Konieczne jest ponadto uwzględnienie w strategii marketingowej złożonego i wielowymiarowego systemu przepływów finansowych i przepływu informacji, właściwych sektorowi opieki zdrowotnej. Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej to pionierski podręcznik ujmujący w przekrojowy sposób najważniejsze zagadnienia marketingu strategicznego oraz jego rolę w sektorze usług zdrowotnych. W książce autorzy zawarli m.in.: - opis sektora usług zdrowotnych oraz roli, jaką odgrywa w nim marketing; - analizę procesów psychologicznych, które wpływają na decyzje pacjentów dotyczące usług zdrowotnych; - omówienie problemu asymetryczności informacji oraz systemów jej rozpowszechniania wśród konsumentów opieki zdrowotnej; - tematy związane z segmentacją rynku oraz pozycjonowaniem poszczególnych usług medycznych; - zagadnienia polityki cenowej oraz budowania marki w sektorze zdrowia; - kwestie związane z reklamą i promocją usług medycznych.