Proces transformacji polskiej gospodarki w latach dziewięćdziesiątych, wprowadzenie marketingu jako przedmiotu nauczania w szkołach średnich i wyższych oraz istnienie na polskim rynku wydawniczym publikacji "importowanych" na temat marketingu przyczyniły się do opracowania niniejszego "Leksykonu marketingu".||W "Leksykonie" zamieszczono hasła dotyczące:|| - pojęć i znaczeń marketingu,|| - marketingowego otoczenia przedsiębiorstwa,|| - identyfikacji rynków docelowych,|| - metod i technik badań rynku,|| - zachowań konsumentów,|| - produktu,|| - cen,|| - dystrybucji,|| - promocji,|| - zarządzania marketingowego,|| - handlu detalicznego i hurtowego,|| - marketingu usług i organizacji niezyskowych,|| - marketingu międzynarodowego,||Zamieszczone indeksy terminów w językach polskim i angielskim znacznie ułatwią czytelnikom korzystanie z "Leksykonu".||Jasność i precyzja sformułowanych definicji, rzetelność i konsekwencja w doborze haseł są zasługą wybitnych specjalistów z dziedziny marketingu Akademii Ekonomicznych w Krakowie i Katowicach.||Adresatami "Leksykonu marketingu" są studenci i pracownicy wyższych uczelni, uczniowie i nauczyciele szkół średnich i policealnych, pracownicy działów marketingu, lektorzy i tłumacze oraz sami biznesmeni, a więc wszyscy zainteresowani problematyką marketingu.