„Oscar Wilde żył tak, jak gdyby życie było jeszcze jednym utworem do napisania. Budował je jak utwór, poddawał całe tej samej idei, która przenikała jego eseje, bajki czy komedie. Z całym swym estetyzmem i pozorną zabawą w paradoksy był Wilde w gruncie rzeczy nieustępliwym moralistą”, pisał Juliusz Żuławski.
Dostajemy tu Oscara Wilde’a jako autora dziwacznych opowiadań, ze Zbrodnią Artura Saville’a, Upiorem z Canterville przede wszystkim, wzruszających bajek, jak Szczęśliwy książę, Słowik i róża czy Rybak i jego dusza, zgrabnych poemacików prozą, wśród których Artysta, Ten, który czynił dobrze czy Dom Sądu.
Jako autora esejów wreszcie, najmniej znanych, a stanowiących niewątpliwie najważniejszą, najdoskonalszą i najpełniejszą część jego twórczości. Eseje są kluczem do rozumienia pisarstwa Wilde’a, do wniknięcia w jego pogląd na świat. Oprócz znakomitego Krytyka jako artysty, stanowiącego manifest literacki i filozoficzne credo Wilde’a, tom zawiera nieznany dotąd w Polsce słynny szkic Narodziny krytyki historycznej.
Całość podana w pięknej szacie graficznej, ilustrowana.
Dostajemy tu Oscara Wilde’a jako autora dziwacznych opowiadań, ze Zbrodnią Artura Saville’a, Upiorem z Canterville przede wszystkim, wzruszających bajek, jak Szczęśliwy książę, Słowik i róża czy Rybak i jego dusza, zgrabnych poemacików prozą, wśród których Artysta, Ten, który czynił dobrze czy Dom Sądu.
Jako autora esejów wreszcie, najmniej znanych, a stanowiących niewątpliwie najważniejszą, najdoskonalszą i najpełniejszą część jego twórczości. Eseje są kluczem do rozumienia pisarstwa Wilde’a, do wniknięcia w jego pogląd na świat. Oprócz znakomitego Krytyka jako artysty, stanowiącego manifest literacki i filozoficzne credo Wilde’a, tom zawiera nieznany dotąd w Polsce słynny szkic Narodziny krytyki historycznej.
Całość podana w pięknej szacie graficznej, ilustrowana.