Wada – dla wielu religii to źródło grzechu i potępienia moralnego, a dla moralistów rzeczywistość leżąca u początku wszelkiej „złej przyjemności” – w każdej epoce wzbudzała zainteresowanie etyki, sztuki i filozofii.
Ale czym jest naprawdę wada i dlaczego od zawsze nas kusi, pociąga i uwodzi dużo bardziej niż cnota?
Ginafranco Ravasi towarzyszy nam w fascynującej i oryginalnej wędrówce ku odkryciu „siedmiu wad głównych” – pychy, chciwości, nieczystości, gniewowi, łakomstwu, zazdrości i lenistwu – pokazując, że są to stałe i zawsze aktualne przymioty ludzkiej rzeczywistości.
Mamy tu rekonstrukcję obfitującą w uczone cytaty i subtelne anegdotki, gdzie „każda wada ma swoje szczególne omówienie, stosownie do właściwej jej typologii i stopnia ważności w hierarchii niemoralności”.
Lektura książki może się okazać zdrowym ćwiczeniem samoświadomości. Będziemy mogli powiedzieć, że dobrze znamy samych siebie, kiedy odkryjemy w sobie więcej braków, niż inni potrafią w nas dostrzec.
Ale czym jest naprawdę wada i dlaczego od zawsze nas kusi, pociąga i uwodzi dużo bardziej niż cnota?
Ginafranco Ravasi towarzyszy nam w fascynującej i oryginalnej wędrówce ku odkryciu „siedmiu wad głównych” – pychy, chciwości, nieczystości, gniewowi, łakomstwu, zazdrości i lenistwu – pokazując, że są to stałe i zawsze aktualne przymioty ludzkiej rzeczywistości.
Mamy tu rekonstrukcję obfitującą w uczone cytaty i subtelne anegdotki, gdzie „każda wada ma swoje szczególne omówienie, stosownie do właściwej jej typologii i stopnia ważności w hierarchii niemoralności”.
Lektura książki może się okazać zdrowym ćwiczeniem samoświadomości. Będziemy mogli powiedzieć, że dobrze znamy samych siebie, kiedy odkryjemy w sobie więcej braków, niż inni potrafią w nas dostrzec.