Nakładem Wydawnictwa Black Monk ukazała się oto właśnie kolejna pozycja z popularnej serii gier paragrafowych – „Choose Cthulhu”, opartej na literackiej twórczości H.P. Lovecrafta. Ta książka i zarazem gra w jednym nosi tytuł „Bezimiennie miasto”, a stworzyła ją dla nas doskonale znana już autorka - Giny Valris.
Jak nietrudno się domyślić, fabuła tej rozgrywki została oparta na opowiadaniu H.P. Lovecrafta pt. „Bezimienne miasto”, w którym to mieliśmy okazję poznać historię rodem z Indiany Jonesa - tyle tylko, że w klimatach grozy. I tak też w niniejszej grze paragrafowej wcielamy się w osobę odważnego archeologa - Georga Aberdeena, który przybywa gdzieś na pustynne obszary Półwyspu Arabskiego. Jego celem jest odnalezienie mitycznego, zaginionego miasta, o których opowiadają pradawne, arabskie teksty. Bardzo szybko okaże się, że pustynne piaski kryję wiele sekretów i nie mniej niebezpieczeństw...
Giny Valris zaprosiła nas tą pozycją do odbycia kolejnej fascynującej i niezwykle klimatycznej rozgrywki, w której to losy bohaterów zależą tylko i wyłącznie od nas samych, a dokładniej rzecz ujmując od tego, jakich dokonamy tu wyborów. I w pozycji tej odnajdziemy kwintesencję tej formy rozrywki, gdzie obok samej gry - tym razem naprawdę wymagającej, mamy przyjemność poznawać także intrygującą, fabularną opowieść spod znaku fantastyki i horroru. Całości pozytywnego efektu dopełnia oczywiście piękne wydanie książki.
Co do fabuły tego tytułu, to ta porywa nas swoją klimatyczną relacją o losach odważnego i ambitnego archeologa, który przybywa na obszary bezlitosnej pustyni, podąża według zapisków Abdula al-Hazreda, odnajduje pradawne ruiny i tunele, jak i wreszcie stawia czoła złu, które przyjmuje bardzo rzeczywistą, potworną postać. To właśnie walka z bezlitosną naturą pustynnego klimatu oraz mrocznym złem ukrytym w jej piaskach i ruinach miasta, stanowi główną oś tej relacji, w której nic nie jest do końca takim, jakim mogłoby się wydawać. Jest ciekawie, niepokojąco i emocjonująco do ostatniej strony!
Nie mniej udanie przedstawia się paragrafowa postać rozgrywki, gdzie oczywiście mamy zawsze do wyboru kilka różnych scenariuszy postępowania, które w efekcie kształtują losy Georga Aberdeena - prowadząc go do triumfu i szczęśliwego przetrwania, bądź wręcz przeciwnie. Swoistą i zarazem wielce interesującą nowością jest to, że tym razem będziemy się kierować tu nie tylko naszą intuicją, ale też i logiką, którą musimy się posłużyć m.in. podczas kilku ciekawych matematycznych zadań, jakie tu są przed nami stawiane. To pomysłowe i w mej ocenie świetnie rozwiązanie, które nadaje tej grze jeszcze większej jakości i widowiskowości.
Nie sposób nie wspomnieć również o niezwykłym klimacie tego tytuły, który nawiązuje w tak mocny i udany sposób do ponadczasowej twórczości H.P. Lovecrafta. Otóż ów klimat czujemy zarówno za sprawą samej lektury tej pozycji, ale też i chociażby opisów tego pustynnego świata, znakomicie oddanej osobowości głównego bohatera, a nawet języka, jakim została napisana ta książka. Oczywiście, to również niezwykle klimatyczne i charakterystyczne dla tej serii ilustracje, w których jest wiele grozy, ale też i tego wyjątkowego, niepowtarzalnego uroku...
Wielką wartością tej książkowej gry jest również to, że możemy oto skonfrontować jej rozrywkową ofertę ze znaną nam (jeśli nawet nie, to zawsze warto to zrobić) fabułą tytułowego opowiadania Lovecrafta. To naprawdę wyjątkowe uczucie, gdy oto podążamy śladami głównego bohatera i jednocześnie mamy w pamięci jego los, który siłą rzeczy chcemy zmienić na lepsze – to, czym nam się uda, to już zupełnie inna kwestia… Prawdą jest jednak to, że ta gra będzie wspaniałym przeżyciem dla wszystkich fanów twórczości H.P. Lovecrafta. Oczywiście czas rozgrywki zależy tylko i wyłącznie od nas, a dokładniej rzecz ujmując od podejmowanych przez nas wyborów. Faktem jest jednak to, że ta czytelniczo-rozgrywkowa przygoda upływa nam w bardzo szybkim tempie i zarazem w wielkim zaangażowaniu w tę zabawę, która porywa nas sobą już od pieszych chwil. To wielkie emocje, szczypta strachu, ale też i coś na wzór poczucia się literackim bohaterem, co przekłada się na świetną rozrywkę i bardzo przyjemnie spędzony czas.
Gra paragrafowa pt. „Choose Cthulhu. Bezimienne miasto”, to kolejna udana odsłona tego znakomitego cyklu. Jest to zasługą barwnej fabuły, perfekcyjnie budowanego napięcia oraz płynności paragrafowej rozgrywki, która prowadzi nas rozmaitymi ścieżkami do równie rozmaitych zakończeń archeologicznej podróży głównego bohatera. Warto sięgnąć po ten tytuł i udać się za jego sprawą w niesamowitą, czytelniczą wyprawę na nieodgadnioną pustynię… Polecam!
Gra została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl
Zapuść się w głąb pustyni, by odkryć pradawną tajemnicę! Starożytne ruiny ukryte pośród wydm Półwyspu Arabskiego czekają na śmiałków, którzy odważą się je odnaleźć. Dziwne budowle, jakby nieprzyst...
Zapuść się w głąb pustyni, by odkryć pradawną tajemnicę! Starożytne ruiny ukryte pośród wydm Półwyspu Arabskiego czekają na śmiałków, którzy odważą się je odnaleźć. Dziwne budowle, jakby nieprzyst...
„W ciemności lej, jak wiedźmi kocioł, Gdzie w księżycowy war się zmienia Ekstrakt ściągnięty w czas zaćmienia, Schyliłem się: czy zdołam cało Zstąpić w tę czeluść? Wnet ujrzałem, Jak tylko sięgn...
Proza Lovecraft inspiruje wielu pisarzy, scenarzystów oraz grafików. Nowe wersje jego dzieł można spotkać w wielu miejscach: kinach, muzeach czy sklepach z grami planszowymi. Jednym z nowszych trendó...
@dominika.nawidelcu
Pozostałe recenzje @Uleczka448
Zabawna, komiksowa bajka o lądowaniu UFO!
Pomysłowa, zabawna, ciekawie przedstawiona i też mówiąca w lekko gorzki sposób wiele o nas samych komiksowa bajka o spotkaniu z UFO... - tak jawi się fabularno-ilustrac...
Polskie prawo aborcyjne jest chore, spaczone prawicowymi poglądami i chrześcijańską religią. Polskie prawo jest zacofane, opierając się nie na nauce, a właśnie na kwest...