Podtytuł: Opowieść o słynnym korsarzu Francis Drake.
Zasłużony wiceadmirał, ambitny korsarz, ale przede wszystkim doskonały żeglarz. Francis Drake był pierwszym kapitanem w historii, który opłynął świat na dowodzonej przez siebie jednostce.
Urodził się około 1540 roku na farmie nieopodal miasteczka Travistock w Devonie w Anglii. Jego ojciec, Edward, był anglikańskim pastorem, który w wyniku tzw. rebelii modlitewników – starć związanych z przymusowym wprowadzaniem protestantyzmu – musiał uciekać do nadmorskiego Kentu. Tam został diakonem i wikarym w lokalnej parafii oraz pastorem dla marynarzy floty wojennej.
Już w młodym wieku Francis Drake zamieszkał w Plymouth w domu krewnego – kapitana Williama Hawkinsa – który zaczął przyuczać go do pracy marynarza. W wieku 18 lat był już ochmistrzem, a wkrótce potem zaczął dowodzić niewielkim barkiem w rejsach pomiędzy Anglią i Francją. Na początku lat 60. XVI wieku zaczął pływać na dalszych trasach, uczestnicząc w handlu niewolnikami, zdominowanym dotychczas przez Hiszpanów i Portugalczyków. Cześć z rejsów kończyła się starciami z flotami tych państw.
Zasłużony wiceadmirał, ambitny korsarz, ale przede wszystkim doskonały żeglarz. Francis Drake był pierwszym kapitanem w historii, który opłynął świat na dowodzonej przez siebie jednostce.
Urodził się około 1540 roku na farmie nieopodal miasteczka Travistock w Devonie w Anglii. Jego ojciec, Edward, był anglikańskim pastorem, który w wyniku tzw. rebelii modlitewników – starć związanych z przymusowym wprowadzaniem protestantyzmu – musiał uciekać do nadmorskiego Kentu. Tam został diakonem i wikarym w lokalnej parafii oraz pastorem dla marynarzy floty wojennej.
Już w młodym wieku Francis Drake zamieszkał w Plymouth w domu krewnego – kapitana Williama Hawkinsa – który zaczął przyuczać go do pracy marynarza. W wieku 18 lat był już ochmistrzem, a wkrótce potem zaczął dowodzić niewielkim barkiem w rejsach pomiędzy Anglią i Francją. Na początku lat 60. XVI wieku zaczął pływać na dalszych trasach, uczestnicząc w handlu niewolnikami, zdominowanym dotychczas przez Hiszpanów i Portugalczyków. Cześć z rejsów kończyła się starciami z flotami tych państw.