"Dola idola i inne bajki z krainy konsumentów?" to pięć opowieści o współczesnej Polsce i Polakach, wydanych na pastwę przemyślanej i konsekwentnie prowadzonej wojny o klienta. Główni bohaterowie pożądają dostępu do dóbr, są także ich twórcami. Przed oddziaływaniem reklamy i kultury masowej nie broni ich ani wykształcenie, ani wrażliwość, ani ?zdrowy rozsądek?. Łowcy promocji, widzowie telewizyjnej papki, pełni złudzeń i ambicji budowniczowie wolnego rynku to ? skądinąd znajome ? postacie z książki Ostaszewskiego.
Do tej pory piekłem konsumeryzmu głównie straszono, przed szalbierstwami mediów najczęściej ostrzegano, a samotność w internetowej sieci miała nas wzruszyć do łez. Autor Doli idola rozegrał tę partię inaczej ? zareagował śmiechem. Nie jest to jednak pusty, szyderczy śmiech. Ten śmiech to dobrze zakamuflowana rozpacz. Dariusz Nowacki
Do tej pory piekłem konsumeryzmu głównie straszono, przed szalbierstwami mediów najczęściej ostrzegano, a samotność w internetowej sieci miała nas wzruszyć do łez. Autor Doli idola rozegrał tę partię inaczej ? zareagował śmiechem. Nie jest to jednak pusty, szyderczy śmiech. Ten śmiech to dobrze zakamuflowana rozpacz. Dariusz Nowacki