Magia to wiedza tajemna, która fascynuje od wszech czasów, nic tak nie nęci jak możliwość kształtowania świata według własnych upodobań i korzystania z dobrodziejstw magicznych zaklęć. Zapewne większość z nas, będąc dzieckiem, była oczarowana bajkowymi wróżkami czy czarodziejami, to zachwycenie czarami trwa nieustannie... nie bez powodu Harry Potter jest gwiazdą wśród dzieci i młodzieży, co ja piszę! niejeden dorosły idzie w zaparte i nie przyznaje się do swojego mugolstwa.
Z pomocą wszystkim, którzy pragną poznać magiczną sztukę rzucania zaklęć oraz arkana wiedzy każdego szanującego się czarnoksiężnika, wydawnictwo Debit udostępnia pięknie opracowaną, prawdziwą, trójwymiarową „Księgę zaklęć” a w niej... same cuda.
Księga zawiera podstawowe informacje o magicznym świecie, a także proste zaklęcia z których może skorzystać każdy początkujący adept tej sztuki. Na bardzo dobrej jakości papierze oraz w towarzystwie bajecznych ilustracji, zostają opisane tajemne przygotowania do czarodziejskich działań. Zostajemy oprowadzeni po pracowni czarodzieja, poznajemy niezbędne narzędzia służące do mieszania mikstur, wszelkie kotły, garnki i fiolki. Dowiemy się też jaka powinna być idealna różdżka i szaty czarodzieja.
W księdze nie brakuje informacji o magicznym piśmie, cyfrach, a także zwierzętach, które służą pomocą każdemu czarodziejowi, poza tym te domowe duchy z racji dobrego węchu i wzroku potrafią wykryć obecność goblinów i innych złośliwych stworzeń. Na tym przygoda ze światem magii się nie kończy, czeka nas jeszcze garść informacji o sztuce latania na miotle, perskim latającym dywaniku i to co najważniejsze – sztuce rzucania zaklęć, zmianach kształtu i niewidzialności. Dla ułatwienia ćwiczeń i lepszego poznania tajemnic, na końcu książki znajdują się notatki czarodzieja, a w nich słowniczek najistotniejszych zagadnień z dziedziny magii oraz w razie konieczności, przeciwzaklęcia.
Oprócz niezbędnej wiedzy, księga dysponuje technologią rozszerzonej rzeczywistości (RR). Na pierwszej stronie dołączona jest płyta z oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z RR, oznacza to, że za pomocą kamery internetowej, każdy właściciel tej magicznej „Księgi zaklęć” można oglądać super-rzeczywiste animacje na ekranie własnego monitora. Pomocne przy tym są karty inicjujące, które znajdziemy ciekawie zapakowane wraz z płytą instalacyjną. Uruchomienie płyty oraz jej instalacja to banalnie prosta sprawa, należy tylko zwrócić uwagę na minimalne wymagania sprzętowe, żeby program mógł pracować potrzebuje solidnej pamięci RAM – 1GB, kartę graficzną Nvidia GeForce FX lub ATI Radeon X, procesor Intel Pentium4 2.4GHZ lub szybszy odpowiednik AMD no i oczywiście kamerkę internetową. Poruszanie się po programie nie nastręcza trudności i jest niesamowitą zabawą dla całej rodziny.
„Księga zaklęć” to doskonała rozrywka, która oprócz tego, że dostarcza wiedzy w kwestii czarów, wróżbiarstwa i magicznych mikstur, to dzięki technologi 3D sprawia, że uczeń zasad czarodziejstwa może doświadczyć zmian kształtu, sztuki strzelania z różdżki czy lotu na miotle. Ta księga to prawdziwy świat magi. Zapraszam.