Postać Tadeusza Konwickiego – uznanego pisarza, utalentowanego scenarzysty i reżysera – przybliża krytyk filmowy Jacek Szczerba. W swoim szkicu kreśli portret artysty o niezwykle silnej osobowości i omawia dzieła składające się na jego filmografię.
Tadeusza Konwickiego kojarzy się przede wszystkim z literaturą. Był on jednak równie mocno związany ze światem filmu. Pisywał recenzje, które ukazywały się w piśmie „Odrodzenie”, kierował działem filmowym w „Nowej Kulturze”, potem został scenarzystą i wkrótce kierownikiem literackim Zespołu Filmowego „Kadr”. Wraz ze swoim szefem Jerzym Kawalerowiczem stworzył „Matkę Joannę od Aniołów”, „Faraona” i „Austerię”. Jest autorem scenariusza do „Jowity” Janusza Morgensterna. Zaadaptował też tekst własnej powieści – „Kronika wypadków miłosnych” – na scenariusz filmu Andrzeja Wajdy.
Sam Konwicki nakręcił sześć pełnometrażowych fabuł i jedną nowelę. Składają się na nią tak wielkie arcydzieła polskiej kinematografii jak „Salto” i „Lawa”, a także doskonała, oparta na książce Czesława Miłosza „Dolina Issy”.
W drugiej części tomu znalazła się filmografia artysty. Ilustrują ją zdjęcia z planu opatrzone zwięzłymi komentarzami.
Album o Tadeuszu Konwickim dopełnia płyta DVD z filmem „Ostatni dzień lata” w odświeżonej cyfrowo wersji. W nastrojowym obrazie, który opowiada o trwającej jeden dzień przygodzie miłosnej, występuje tylko dwoje bohaterów. Ona to Irena Laskowska, On – Jan Machulski. Wokół nich jedynie nadmorski pejzaż znakomicie utrwalony przez operatora Jana Laskowskiego. Film nagrodzono grand prix na weneckim festiwalu dokumentu i krótkiego metrażu.
Tadeusza Konwickiego kojarzy się przede wszystkim z literaturą. Był on jednak równie mocno związany ze światem filmu. Pisywał recenzje, które ukazywały się w piśmie „Odrodzenie”, kierował działem filmowym w „Nowej Kulturze”, potem został scenarzystą i wkrótce kierownikiem literackim Zespołu Filmowego „Kadr”. Wraz ze swoim szefem Jerzym Kawalerowiczem stworzył „Matkę Joannę od Aniołów”, „Faraona” i „Austerię”. Jest autorem scenariusza do „Jowity” Janusza Morgensterna. Zaadaptował też tekst własnej powieści – „Kronika wypadków miłosnych” – na scenariusz filmu Andrzeja Wajdy.
Sam Konwicki nakręcił sześć pełnometrażowych fabuł i jedną nowelę. Składają się na nią tak wielkie arcydzieła polskiej kinematografii jak „Salto” i „Lawa”, a także doskonała, oparta na książce Czesława Miłosza „Dolina Issy”.
W drugiej części tomu znalazła się filmografia artysty. Ilustrują ją zdjęcia z planu opatrzone zwięzłymi komentarzami.
Album o Tadeuszu Konwickim dopełnia płyta DVD z filmem „Ostatni dzień lata” w odświeżonej cyfrowo wersji. W nastrojowym obrazie, który opowiada o trwającej jeden dzień przygodzie miłosnej, występuje tylko dwoje bohaterów. Ona to Irena Laskowska, On – Jan Machulski. Wokół nich jedynie nadmorski pejzaż znakomicie utrwalony przez operatora Jana Laskowskiego. Film nagrodzono grand prix na weneckim festiwalu dokumentu i krótkiego metrażu.