Szerń i Aler – dwie przeciwstawne Potęgi wiszące nad światem Szereru. Obie mają moc sprawczą, by obdarowywać w kontrolowanych przez siebie częściach świata wybrane istoty Rozumem. Szerń obdarzyła nim ludzi, koty i sępy. Istoty te nie mogą przebywać na terenie wrogiego Aleru, i odwrotnie. Ale w strefach granicznych jest to możliwe i trwa tam nieustająca i bezpardonowa wojna. Jest też kraina, gdzie mieszkają mędrcy – Przyjęci. Stamtąd pochodzą magiczne artefakty, Porzucone Przedmioty, które mają wielki wpływ na ludzi. I często na losy świata.
Bezmiary otaczają Szerer ze wszystkich stron. Nikt ich zna, a ci, co spróbowali je przemierzyć, nigdy nie wrócili. Mówią, że Bezmiary to trzecia, po Szerni i Alerze potęga tego świata.
Bezmiary przemierzają floty Cesarstwa, ale prawdziwymi panami wód są piraci. A jeden z nich, K.D.Rapis, zwany Demonem Walki, stał się legendą już za życia. Jego okręt „Wąż Morski” jest postrachem całych flot, a oficer Raladan jest najlepszym nawigatorem Bezmiarów.
Porzucony Przedmiot, Geerkoto – Rubin, daje Demonowi potężną moc, a po śmierci pirata, moc przechodzi na córki, które podejmują bezpardonową walkę o piracką spuściznę – okręt, skarby i załogę.
Bezmiary otaczają Szerer ze wszystkich stron. Nikt ich zna, a ci, co spróbowali je przemierzyć, nigdy nie wrócili. Mówią, że Bezmiary to trzecia, po Szerni i Alerze potęga tego świata.
Bezmiary przemierzają floty Cesarstwa, ale prawdziwymi panami wód są piraci. A jeden z nich, K.D.Rapis, zwany Demonem Walki, stał się legendą już za życia. Jego okręt „Wąż Morski” jest postrachem całych flot, a oficer Raladan jest najlepszym nawigatorem Bezmiarów.
Porzucony Przedmiot, Geerkoto – Rubin, daje Demonowi potężną moc, a po śmierci pirata, moc przechodzi na córki, które podejmują bezpardonową walkę o piracką spuściznę – okręt, skarby i załogę.