W Jak zmienić polonistykę szkolną autor przeciwstawia się dotychczasowemu modelowi nauczania języka polskiego w szkole. Broni niezależności wobec teorii naukowych, wskazuje na konieczność uczenia młodzieży samodzielnego myślenia i stawiania trudnych pytań. Zachęca do odejścia od tradycyjnej historii literatury, do oswojenia mediów.
Omawia też kontrowersyjny problem egzaminowania, proponuje nowe formuły i kryteria, dystansuje się od kluczy odpowiedzi.
Dotyka spraw, z którymi na co dzień borykają się nauczyciele, i radzi:
? jak zachęcić młodych do czytania książek
? jak mądrze omawiać lektury
? jak efektywnie uczyć gramatyki, poprawnej polszczyzny, różnych form wypracowań. Przedstawia scenariusze lekcji ? odkrywcze i pełne zaskoczeń.
W nowej książce Bortnowski, jak zwykle, jest polemiczny, pisze z pasją, zachowuje dystans wobec siebie. Nadal nie znosi dogmatyzmu, a ufa konkretom.
Omawia też kontrowersyjny problem egzaminowania, proponuje nowe formuły i kryteria, dystansuje się od kluczy odpowiedzi.
Dotyka spraw, z którymi na co dzień borykają się nauczyciele, i radzi:
? jak zachęcić młodych do czytania książek
? jak mądrze omawiać lektury
? jak efektywnie uczyć gramatyki, poprawnej polszczyzny, różnych form wypracowań. Przedstawia scenariusze lekcji ? odkrywcze i pełne zaskoczeń.
W nowej książce Bortnowski, jak zwykle, jest polemiczny, pisze z pasją, zachowuje dystans wobec siebie. Nadal nie znosi dogmatyzmu, a ufa konkretom.