Branding recenzja

Branding, czyli "krótkie" opowiadanie o marce

TYLKO U NAS
Autor: @Vista ·1 minuta
2021-07-03
Skomentuj
1 Polubienie
Ostatnio w książkach, które są dostępne w Klubie Recenzenta zauważyłam bardzo ciekawą pozycje, mianowicie jest to krótkie wprowadzenie do tytułowego zagadnienia marketingowego, jakim jest „Branding”. Jako studentka specjalizacji Handel i Marketing nie mogłam się powstrzymać, aby nie zamówić książki Roberta Jones’a, który jako praktykant i konsultant w tym temacie jest według mnie bardzo wiarygodną osobą.

Tematyka poruszana w tym krótkim wywodzie jest dość powszechna, lecz nie dla każdego oczywista. Z zagadnieniem marki i brandingu każdy z nas spotyka się na co dzień i często nie zwraca na to uwagi. Ten sam fakt został przytoczony we wprowadzeniu. Obcowanie z markami, ich wpływ na życie człowieka oraz budowa „wizerunku” i „tożsamości” nie jest tylko tematem wykładów uniwersyteckich, ale ma realne oddziaływanie na nastrój, wygląd czy nawet filozofię ludzi.

„Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie.”

Dlaczego Coca-Cola jest tak potężną? Dlaczego akurat do IKEI chodzimy na zakupy? Co sprawia, że produkty firmy Apple są tak popularne? Fenomen tych marek został budowany latami. Jak przedstawia autor sama nazwa, logo czy symbol samo w sobie nie ma znaczenia. Ważne są emocje i wartości, jakie firma chcę przekazać i w jaki sposób to robi. Bardzo odpowiada mi chronologiczny sposób przedstawienia koncepcji, wizji i poczynań czołowych firm, dzięki czemu czytelnik może nakreślić sobie jak dana marka się kształtowała i co nią kierowało.

Oprócz faktycznych odnośników do realnych firm, które zajmują czołowe miejsca w swoich branżach, to co bardzo spodobało mi się w owej książce to przytoczenie różnych koncepcji i punktów widzenia osób na co dzień zajmujących się w praktyce tym problemem.

Książkę polecam każdemu zainteresowanemu problematyką marki, a także każdemu kto chce się dowiedzieć paru ciekawostek na temat popularnych, a czasem nawet i ulubionych marek. Sama niestety żałuję, że książka nie porusza kilku zagadnień, które są związane z brandingiem oraz marką. Jednak uważam, że jest to dobrze skonstruowany materiał dla ludzi, którzy tą tematyką nie zajmują się na co dzień lub dla tych, którzy dopiero zaczynają obcować z tą problematyką.

Książka została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

Moja ocena:

Data przeczytania: 2021-07-03
× 1 Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie

Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Komentarze
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie
Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Zobacz inne recenzje

Faktycznie, jak wskazuje tytuł, jest krótko i na temat. Gdybym chciała zacytować wszystkie trafne spostrzeżenia, to musiałabym przepisać pół tej i tak już krótkiej książeczki. Na około 130 stronach s...

@mysilicielka @mysilicielka

Branding > krótkie wprowadzenieto książka, która w Polsce ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytu Łódzkiego, w tłumaczeniu Anny Łaszkiewicz. Publikacja traktuje o szeroko pojętych działaniach pod...

@book.lynn @book.lynn

Pozostałe recenzje @Vista

Veloraz. Pióra Onyksu
Veloraz - nowa rzeczywistość pełna tajemnic

„Veloraz. Pióra Onyksu” autorstwa Matta Willowa to powieść fantasy, która od pierwszych stron wciąga czytelnika i powoli odsłania przed nim nowy świat, pełen tajemnic,...

Recenzja książki Veloraz. Pióra Onyksu
Ozyrys
„Ozyrys” - Czy warto sięgnąć po tę książkę?

Z uwagi na swoje zainteresowania pod względem gatunku oraz sympatię dla mitologii egipskiej z zaciekawieniem sięgnęłam po książkę „Ozyrys” autorstwa Sylwii Maruszczak-...

Recenzja książki Ozyrys

Nowe recenzje

Miłość i inne słowa
Najsłabsza książka autorek
@Kantorek90:

Christina Lauren to pseudonim duetu amerykańskich pisarek, Christiny Hobbs i Lauren Bilings, których książki uwielbiam,...

Recenzja książki Miłość i inne słowa
Otchłań zapomnienia
Historia, emocje, prawda i komiksowa jakość...
@Uleczka448:

Są komiksowi artyści i jest Paco Roca - hiszpański autor, którego dzieła są wielkie, ważne, dogłębnie poruszające i zaw...

Recenzja książki Otchłań zapomnienia
BOBEK. Poważny królik o niepoważnym imieniu
Kiedy sen staje się rzeczywistością
@Zaczytanabl...:

Bobek. Poważny królik o niepoważnym imieniu - Zuzanna Samsel Billi to chłopiec, który jest bardzo wrażliwy i empa...

Recenzja książki BOBEK. Poważny królik o niepoważnym imieniu
© 2007 - 2024 nakanapie.pl