Branding recenzja

BRANDING

Autor: @book.lynn ·1 minuta
2022-02-12
Skomentuj
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!
Branding > krótkie wprowadzenieto książka, która w Polsce ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytu Łódzkiego, w tłumaczeniu Anny Łaszkiewicz. Publikacja traktuje o szeroko pojętych działaniach podejmowanych w stosunku do marki, przedsiębiorstwa, kadry pracowniczej i odbiorców — potencjalnych konsumentów.

Seria Krótkie wprowadzenieto zbiór książek poruszających zagadnienia ważne na poziomie zarówno naukowym jak i poznawczym. W tomie poświęconym tematowi brandinguna zaledwie około 150 stronach zawarto skondensowaną i zrozumiale objaśnioną porcję wiedzy. Przykłady znane z życia (sytuacje z historii marek np. Google, Coca-cola) dobitnie osadzają odbiorcę w sytuacji rynkowej i uświadamiają o zachodzeniu wielu procesów, o których na co dzień nie zdaje on sobie sprawy.

Lektura tekstu autorstwa Roberta Jonesa zwraca uwagę na zachowania konsumenckie i ich umowtywowanie oraz sposób, w jaki korporacje (mniejsze i większe) pozyskują o nich wiedzę, potem analizaują pozyskane dane, a następnie wykorzystują w praktyce. Nie wszystkie działania brandingowe są opłacalne, nie wszystkie są z góry skazane na sukces, przemyślane czy w 100% zapewniające osiągnięcie pożądanych rezultatów, ale żadnej z tych rzeczy autor nam nie obiecuje. Celem, który obrał, jest objaśnienie społeczeństwu pewnego zjawiska i pobudzenie świadomości społecznej. Moim zdaniem — udało mu się to.

Sposób wydania książki sprzyja szybkiemu czytaniu. Podział na rozdziały, a ich z kolei — na podrozdziały, to bardzo dobry wybór. Wyróżnianie pewnych fragmentów tekstu, nadawanie przyciągających uwagę nagłówków i ilustracji. Bardzo ubolewam nad tym, że są one czarno-białe. Kolor spotęgowałby doznania poznawcze i pozwolił lepiej utożsamić opisywane zjawiska z konkretnymi markami i ich strategiami rynkowymi.

Branding > krótkie wprowadzenie dostarczył mi odpowiedniej wiedzy, której oczekiwałam sięgając po tę pozycję. Zostanie ona zapamiętana na długo i będę korzystać z niej w przyszłości (zarówno zawodowo i prywatnie). Uważam, że jest to publikacja warta uwagi.

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl


Moja ocena:

Data przeczytania: 2022-02-10
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie

Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Komentarze
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie
Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Zobacz inne recenzje

Faktycznie, jak wskazuje tytuł, jest krótko i na temat. Gdybym chciała zacytować wszystkie trafne spostrzeżenia, to musiałabym przepisać pół tej i tak już krótkiej książeczki. Na około 130 stronach s...

@mysilicielka @mysilicielka

Robert Jones w książce Branding pokazuje zmiany i rozwój pojęcia jak również sposoby budowania marki, pisze również o znaczeniu i możliwości rozwoju w dzisiejszym świecie. „Branding zaczął się od ...

@Aleksandra_99 @Aleksandra_99

Pozostałe recenzje @book.lynn

Żony (nie)idealne
Queerowa biografia

Żony (nie)idealne to książka autorstwa Magdaleny Baryły-Klimek oraz Katarzyny Klimek, która na rynku wydawniczym ukazała się w marcu 2023 nakładem wydawnictwa Novae Res....

Recenzja książki Żony (nie)idealne
Bogowie muszą być szaleni
Fantastyczna podróż

Bogowie muszą być szaleni to drugi tom Heksalogii o Dorze Wilk autorstwa Anety Jadowskiej. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa SQN, na tylnej okładce posiada notatk...

Recenzja książki Bogowie muszą być szaleni

Nowe recenzje

Czerwona sofa
Żaden pociąg nie dogoni straconego czasu
@zuszka60:

Michèle Lesbre, urodzona w 1939 roku pisarka pochodzenia francuskiego, której sławę przyniosła właśnie książka „Czerwon...

Recenzja książki Czerwona sofa
Fallen Angel
Fallen Angel
@magdalenagr...:

✨✨✨✨ Recenzja ✨✨✨✨ Natalia Popławska " Fallen Angel "#2 @n_poplawska_strona_autorska Seria: NIKT Wydawnictwo: ✨✨✨✨...

Recenzja książki Fallen Angel
Kawa i papieros
Kawa przed śniadaniem i papieros na kaca
@aga.kusi_po...:

Zacznę bez wstępu, bo tu, z „Kawą i papierosem” od razu wkraczasz do wielkiego powierzchniowo loftu. To miejsce, jak i...

Recenzja książki Kawa i papieros
© 2007 - 2024 nakanapie.pl