Znany już polskiemu czytelnikowi Autor rozwija tym razem oryginalną i interesującą tezę o znaczącym wpływie kultury na sukcesy gospodarcze społeczeństw. Doskonale teoretycznie i empirycznie uzasadniona koncepcja, uznająca zaufanie pomiędzy ludźmi i podmiotami gospodarczymi za najważniejszą cechę kulturową oddziaływująca na udane związki ekonomiczne, ma dużą wartość poznawczą dla naszego postrzegania spraw gospodarki, dostarcza - zwłaszcza profesjonalnie związanym z ekonomią i polityką - rozległej wiedzy przydatnej w kierowaniu transformacją ustrojową. Dzięki obiektywizmowi i konsekwencji w ocenie wielu systemów gospodarczych, pokazanych na tle historycznym i kulturowym, erudycyjnemu ujęciu bardzo różnorodnych zagadnień można tę książkę polecić nie tylko ekonomistom i socjologom. Zainteresuje wszystkich, którzy poszukują wartości wiążących tradycję i kulturę z wymykającymi się coraz częściej jednostkowej refleksji ekonomią i polityką współczesnego świata.