Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa

Barbara Dobiegała-Korona, Andrzej Herman
Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Książka przedłożona czytelnikom jest bardzo ważnym i interesującym studium o aktualnej tematyce. Zawarto w niej, potwierdzoną licznymi wynikami empirycznymi, analizę, w której Autorzy w sposób merytorycznie przekonujący uzasadniają konieczność sięgania obecnie po nowe źródła budowy wartości przedsiębiorstwa oraz aktywnego ich kształtowania. W dotychczasowej literaturze poświęconej zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa dominuje podejście ukierunkowane na metody pomiaru tej wartości, natomiast Autorzy recenzowanej książki uzasadniają, iż o wartości przedsiębiorstwa decydują dobrze dobrane, zgodnie z warunkami, w których przedsiębiorstwa funkcjonują, źródła kreowania wartości oraz skuteczne zarządzanie tymi źródłami. Wskazanie tych zasobów, które współcześnie mogą zapewnić przewagę konkurencyjną, mierzoną wartością przedsiębiorstwa, wyróżnia niniejszą pozycję książkową wśród istniejących na rynku. Autorami książki są wysokiej klasy specjaliści, mający bardzo duży dorobek naukowy oraz bogate doświadczenia praktyczne. Wykorzystali oni bogatą i najnowszą literaturę światową oraz liczne źródła empiryczne. Zestawili i stworzyli obraz aktualnych i potencjalnych możliwości wzrostu oraz mierzenia wartości przedsiębiorstwa. Prof. dr hab. Bogusław Pietrzak W recenzowanej książce Autorzy zastosowali nowatorskie podejście do budowy wartości przedsiębiorstwa. Wskazali na współczesne źródła kreowania tej wartości oraz konieczność zintegrowanego podejścia do zarządzania nimi, a także ich pomiaru. Autorzy udowodnili, iż wraz ze zmianą uwarunkowań, szczególnie globalizacji i integracji, przedsiębiorstwa muszą sięgać po nowe źródła wartości - m.in. takie jak: czas, wartość klientów, aktywną politykę restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw, rachunkowość zarządczą, nadzór korporacyjny, a także procesowe podejście do zarządzania. Zarządzanie aktywami przedsiębiorstw jest wówczas skuteczne, gdy potrafimy mierzyć ich wartość. Autorzy książki zaprezentowali w niej nowatorskie metody tego pomiaru - zarówno wartości samego przedsiębiorstwa, jak i kluczowych czynników, które współcześnie decydują o pozycji konkurencyjnej firmy na rynku. Książka jest godna polecenia praktykom, którzy zarządzają przedsiębiorstwami, osobom, które uczestniczą w budowie wartości przedsiębiorstwa, studentom i wykładowcom nowoczesnych metod w zarządzaniu. Prof. dr hab. Andrzej Kierczyński
Data wydania: 2006
ISBN: 978-83-7251-582-7, 9788372515827
Wydawnictwo: Centrum Doradztwa i Informacji Difin

Autor

Barbara Dobiegała-Korona Barbara Dobiegała-Korona Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, SGH • Doktor nauk ekonomicznych, Uniwersytet Nauk Ekonomiczno-Społecznych UW • Staż naukowy w USA • Studia dla wykładowców biznesu w Wielkiej Brytani i Belgii

Pozostałe książki:

Budowa wartości klienta Konkurowanie o klienta e-marketingiem Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa Zarządzanie przedsiębiorstwem w pracach doktorantów Zarządzanie wartością klienta pomiar i strategie
Wszystkie książki Barbara Dobiegała-Korona

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl