Książka przedłożona czytelnikom jest bardzo ważnym i interesującym studium o aktualnej tematyce. Zawarto w niej, potwierdzoną licznymi wynikami empirycznymi, analizę, w której Autorzy w sposób merytorycznie przekonujący uzasadniają konieczność sięgania obecnie po nowe źródła budowy wartości przedsiębiorstwa oraz aktywnego ich kształtowania. W dotychczasowej literaturze poświęconej zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa dominuje podejście ukierunkowane na metody pomiaru tej wartości, natomiast Autorzy recenzowanej książki uzasadniają, iż o wartości przedsiębiorstwa decydują dobrze dobrane, zgodnie z warunkami, w których przedsiębiorstwa funkcjonują, źródła kreowania wartości oraz skuteczne zarządzanie tymi źródłami. Wskazanie tych zasobów, które współcześnie mogą zapewnić przewagę konkurencyjną, mierzoną wartością przedsiębiorstwa, wyróżnia niniejszą pozycję książkową wśród istniejących na rynku. Autorami książki są wysokiej klasy specjaliści, mający bardzo duży dorobek naukowy oraz bogate doświadczenia praktyczne. Wykorzystali oni bogatą i najnowszą literaturę światową oraz liczne źródła empiryczne. Zestawili i stworzyli obraz aktualnych i potencjalnych możliwości wzrostu oraz mierzenia wartości przedsiębiorstwa. Prof. dr hab. Bogusław Pietrzak W recenzowanej książce Autorzy zastosowali nowatorskie podejście do budowy wartości przedsiębiorstwa. Wskazali na współczesne źródła kreowania tej wartości oraz konieczność zintegrowanego podejścia do zarządzania nimi, a także ich pomiaru. Autorzy udowodnili, iż wraz ze zmianą uwarunkowań, szczególnie globalizacji i integracji, przedsiębiorstwa muszą sięgać po nowe źródła wartości - m.in. takie jak: czas, wartość klientów, aktywną politykę restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw, rachunkowość zarządczą, nadzór korporacyjny, a także procesowe podejście do zarządzania. Zarządzanie aktywami przedsiębiorstw jest wówczas skuteczne, gdy potrafimy mierzyć ich wartość. Autorzy książki zaprezentowali w niej nowatorskie metody tego pomiaru - zarówno wartości samego przedsiębiorstwa, jak i kluczowych czynników, które współcześnie decydują o pozycji konkurencyjnej firmy na rynku. Książka jest godna polecenia praktykom, którzy zarządzają przedsiębiorstwami, osobom, które uczestniczą w budowie wartości przedsiębiorstwa, studentom i wykładowcom nowoczesnych metod w zarządzaniu. Prof. dr hab. Andrzej Kierczyński