Zarządzanie wartością klienta znajduje coraz większe uznanie zarówno wśród badaczy, jak i praktyków marketingu i zarządzania. Koncepcja ta nabiera szczególnego znaczenia w warunkach narastania bariery popytu. Podejście to zyskuje od kilku lat uznanie również w Polsce i jest coraz szerzej stosowane w praktyce.
Złożoność zagadnienia i wielość wątków ujętych w książce wymagała licznego i zróżnicowanego zespołu autorów. Publikacja powstała w wyniku badań w Zakładzie Wartości Klienta SGH (Instytut Zarządzania Wartością), a także pracowników naukowych z innych ośrodków akademickich w Polsce. Istotną rolę odegrali również autorzy będący praktykami biznesu, opisując znane im przykłady firm stosujących zarządzanie wartością klienta.
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, w tym do:
• menedżerów i specjalistów z różnych branż, zajmujących się zarówno relacjami z klientami, jak i innymi obszarami w przedsiębiorstwie (zarządzanie strategiczne, finanse, rachunkowość, IT);
• osób odpowiedzialnych za budowę wartości przedsiębiorstwa, w szczególności członków zarządu i rad nadzorczych, inwestorów, doradców;
• słuchaczy studiów podyplomowych oraz uczestników szkoleń z zakresu zarządzania wartością klienta, marketingu, zarządzania, finansów;
• studentów, doktorantów i kadry akademickiej zajmujących się zarządzaniem, ekonomią oraz innymi dyscyplinami.