W książce przedstawiono ewolucję i współczesny stan rozwoju różnych form handlu detalicznego na świecie. Największą uwagę skupiono na strategiach lokalizacyjnych przedsiębiorstw i obiektów nowoczesnego handlu. Analizie poddano rozmieszczenie firm wielonarodowych oraz placówek handlowych w różnych skalach przestrzennych: globalnej, europejskiej, krajowej, regionalnej i lokalnej. Jako studium przypadku przedstawiono strukturę funkcjonalno-przestrzenną usług handlowych w Poznaniu, jednym z najsilniejszych i najnowocześniejszych ośrodków handlu detalicznego w Polsce.
Publikacja powinna szczególnie zainteresować wszystkich tych, którzy śledzą procesy zachodzące na rynku handlu detalicznego: naukowców, planistów, decydentów w zakresie rozwoju gospodarczego, a także przedsiębiorców krajowych i zagranicznych. W wymiarze edukacyjnym książka adresowana jest do studentów, głównie geografii, gospodarki przestrzennej i ekonomii. Bogata dokumentacja zdjęciowa, tworzona przez autora, oraz liczne mapy i ilustracje powinny zachęcić do lektury tej unikatowej na polskim rynku książki.
Publikacja powinna szczególnie zainteresować wszystkich tych, którzy śledzą procesy zachodzące na rynku handlu detalicznego: naukowców, planistów, decydentów w zakresie rozwoju gospodarczego, a także przedsiębiorców krajowych i zagranicznych. W wymiarze edukacyjnym książka adresowana jest do studentów, głównie geografii, gospodarki przestrzennej i ekonomii. Bogata dokumentacja zdjęciowa, tworzona przez autora, oraz liczne mapy i ilustracje powinny zachęcić do lektury tej unikatowej na polskim rynku książki.