Głównym celem publikacji jest pokazanie, jak bardzo funkcja personalna ewoluuje i jak zmieniają się wymagania wobec kadrowców, którzy do niedawna zajmowali się właściwie tylko administracją, rekrutacją i ocenami, obecnie zaś mają coraz większy wpływ na procesy zarządzania przedsiębiorstwem. Jej celem jest również określenie tych tendencji, które w najbliższym czasie mogą decydować o „być albo nie być" wielu pracowników i menedżerów kadr. Autor szczegółowo omawia: - zmiany zachodzące w procesach związanych z zarządzaniem pracownikami i przejście od tradycyjnego podejścia funkcjonalnego do modelu procesowego, - najważniejsze elementy procesu zarządzania zasobami ludzkimi, a szczególnie kwestię pomiaru jego kluczowych czynników, - znaczenie powiązania procesów kadrowych z zarządzaniem jakością, - rolę służb personalnych w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, - najważniejsze czynniki standaryzacji i profesjonalizacji pracy kadrowej, szczególnie w kontekście wymagań i wytycznych Unii Europejskiej, - metody podwyższenia poziomu standardów pracy w działach personalnych. Książka jest przeznaczona dla menedżerów i pracowników działów personalnych oraz dla pracowników firm doradczych. Szczególnie przyda się osobom odpowiedzialnym za tworzenie wizji działania kadr oraz za przygotowywanie konkretnych planów i zadań dla działów personalnych. Może być również użyteczna dla członków kierownictwa najwyższego szczebla zastanawiających się nad nowym podziałem funkcji w organizacjach, nad przyszłością pracy i obsługi kadrowej, a także ściślejszym jej powiązaniem z działalnością biznesową.