Stabat Mater Dolorosa - smoleńska pieśń na głos i fortepian (mezzosopran) muzyka: Paweł Bitka Zapendowski słowa: pol. tłumaczenie sekwencji łac. nuty - 7 str., tekst
Pieśń dedykowana jest ofiarom katastrofy smoleńskiej w 2010
Stała Matka Boleściwa
U stóp krzyża, we łzach cała....
Pieśń "Stabat Mater Dolorosa - smoleńska" na mezzosopran i fortepian powstała w Paryżu i po raz pierwszy była wykonana przez Annę Bober, z akompaniamentem Małgorzaty Westrych, w Galerii Austriackiego Konsulatu Generalnego w Krakowie w kwietniu 2010.
Tak pisze o "Stabat Mater Dolorosa" dr Jacek Ozimkowski, wokalista, wykładowca krakowskiej Akademii Muzycznej:
"Piękna melodyka i wokalne prowadzenie frazy rzadko zdarzają się w muzyce współczesnej. Jednocześnie brak przerysowań i użycie wyjątkowo proporcjonalnie dobranych środków kompozytorskich powoduje żywo odczuwany ból, a przecież o to chodziło w dawnej sekwencji "Stabat Mater". Partia fortepianu bardzo ekspresyjna, a jednocześnie oszczędna, szczególnie podkreśla linię wokalną i zawartą w niej treść. Rzadko się zdarza, by tak wiele emocji wyrazić za pomocą harmonii podkreślającej linię melodyczną, która nie jest przerysowana i egzaltowana, jak często obecnie bywa."
Paweł Bitka Zapendowski Kompozytor, dramaturg. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie. W latach 90. współpracował z Piwnicą pod Baranami, pisząc ponad 100 piosenek, spektakli muzycznych i kabaretowych (Mgła na dzień dobry - do wierszy K. Mikulskiego; Żegnaj Poro! wg B.Schulza; Dzieci Rimbauda). Nagrywa utwory z różnymi wykonawcami. Opera kameralna "Kokaina (dzień 1 i 2)" o Georgu Traklu (wykonanie estradowe w Austriackim Konsulacie Generalnym w Krakowie, 2010).
Pieśń dedykowana jest ofiarom katastrofy smoleńskiej w 2010
Stała Matka Boleściwa
U stóp krzyża, we łzach cała....
Pieśń "Stabat Mater Dolorosa - smoleńska" na mezzosopran i fortepian powstała w Paryżu i po raz pierwszy była wykonana przez Annę Bober, z akompaniamentem Małgorzaty Westrych, w Galerii Austriackiego Konsulatu Generalnego w Krakowie w kwietniu 2010.
Tak pisze o "Stabat Mater Dolorosa" dr Jacek Ozimkowski, wokalista, wykładowca krakowskiej Akademii Muzycznej:
"Piękna melodyka i wokalne prowadzenie frazy rzadko zdarzają się w muzyce współczesnej. Jednocześnie brak przerysowań i użycie wyjątkowo proporcjonalnie dobranych środków kompozytorskich powoduje żywo odczuwany ból, a przecież o to chodziło w dawnej sekwencji "Stabat Mater". Partia fortepianu bardzo ekspresyjna, a jednocześnie oszczędna, szczególnie podkreśla linię wokalną i zawartą w niej treść. Rzadko się zdarza, by tak wiele emocji wyrazić za pomocą harmonii podkreślającej linię melodyczną, która nie jest przerysowana i egzaltowana, jak często obecnie bywa."
Paweł Bitka Zapendowski Kompozytor, dramaturg. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie. W latach 90. współpracował z Piwnicą pod Baranami, pisząc ponad 100 piosenek, spektakli muzycznych i kabaretowych (Mgła na dzień dobry - do wierszy K. Mikulskiego; Żegnaj Poro! wg B.Schulza; Dzieci Rimbauda). Nagrywa utwory z różnymi wykonawcami. Opera kameralna "Kokaina (dzień 1 i 2)" o Georgu Traklu (wykonanie estradowe w Austriackim Konsulacie Generalnym w Krakowie, 2010).