Wybór i opracowanie: Artur Andrzejuk, Krzysztof Kalka.
Przedmową opatrzył Andrzej M. Tchorzewski
Streszczenie: Autor prezentuje koncepcję opartą na filozofii "realnego" człowieka, odwołującą się do antropologii i etyki. W cz. 1 omówiono problemy mieszczące się w ogólnych podstawach pedagogiki: antropologicznych, filozoficznych i psychologicznych. Cz. 2 prezentuje filozoficzne spojrzenie na wybrane problemy kształcenia i wychowania: nauczyciel i wychowawca, szkoła, uniwersytet, seminarium, wychowanie i sport, kobiety i wychowanie. W cz. 3 zawarto "dopowiedzenia", które uzupełniają obraz problematyki poprzez wskazanie na najpilniejsze dziś zadania pedagogiki szczegółowej w Polsce, widziane oczyma filozofa.
Przedmową opatrzył Andrzej M. Tchorzewski
Streszczenie: Autor prezentuje koncepcję opartą na filozofii "realnego" człowieka, odwołującą się do antropologii i etyki. W cz. 1 omówiono problemy mieszczące się w ogólnych podstawach pedagogiki: antropologicznych, filozoficznych i psychologicznych. Cz. 2 prezentuje filozoficzne spojrzenie na wybrane problemy kształcenia i wychowania: nauczyciel i wychowawca, szkoła, uniwersytet, seminarium, wychowanie i sport, kobiety i wychowanie. W cz. 3 zawarto "dopowiedzenia", które uzupełniają obraz problematyki poprzez wskazanie na najpilniejsze dziś zadania pedagogiki szczegółowej w Polsce, widziane oczyma filozofa.