Anglia, okres regencji Lord Devlin Steele nie potrafi uwolnić się od ciężaru wojennych przeżyć; w sennych koszmarach wciąż powracają krwawe sceny z bitwy stoczonej pod Waterloo. Młodzieniec szuka zapomnienia między innymi w salonach gry. W jednym z nich zasiada do wista z lordem Farleyem, właścicielem cieszącego się złą sławą lokalu. Na bywalców czekają tu nie tylko stoliki do gry, ale także tajemnicza piękność, nazywana panną M. Karciany pojedynek kończy się sromotną przegraną lorda Farleya. W rozliczeniu oddaje on pannę M. Devlinowi, który poznaje jej dramatyczną historię i wkrótce się w niej zakochuje. Postanawia zaopiekować się zarówno dziewczyną, jak i jej córeczką. Potrzebuje pieniędzy. Niestety, będzie mógł przejąć majątek dopiero wtedy, gdy ożeni się z kandydatką zaaprobowaną przez arystokratyczną rodzinę