Jak przedstawić kryzys, aby opis i relacje w mediach sprzyjały jego rozwiązaniu? Jak zarządzić kryzysem? Autorka prezentuje sytuacje kryzysowe, które dotknęły spółki giełdowe, instytucje publiczne, samorządy lokalne, małe i duże firmy. Podane zostały przykłady sprawnego zarządzania kryzysem, działań antykryzysowych i klasycznych błędów, wynikających z braku przygotowania lub niedostatecznego doświadczenia. Część z nich nie jest znana szerokiej opinii publicznej, inne były głośno komentowane, choć nigdy nie opisano ich wszystkich aspektów. Każdy kryzys został przedstawiony według schematu: sytuacja wyjściowa ? krotki opis i pozycja rynkowa firmy ? przyczyny i symptomy kryzysu ? rozwój wypadków ? obraz sytuacji w mediach ? skutki kryzysu ? komentarz osoby zaangażowanej w prace sztabu kryzysowego ? podsumowanie wskazujące na najważniejsze błędy popełnione w trakcie kryzysu lub decyzje, które zadecydowały o jego przezwyciężeniu. Wszechstronne ujście tematu ? od chronologii wydarzeń, poprzez ich wydźwięk medialny i strategię działania, aż po efekty ? jest nowością w literaturze przedmiotu.