Rozmowy wychowawcze to podstawowe narzędzie formacji dzieci i młodzieży. To rodzaj niezwykłego spotkania, dzięki któremu ktoś, kto dotąd był bezradny i nieświadomy siebie, staje się stopniowo kimś mądrym i dobrym. Istotą komunikacji wychowawczej jest fascynowanie wychowanka dorastaniem do miłości i prawdy, czyli do prawdziwej miłości. Komunikacja wychowawcza wymaga całościowego i realistycznego rozumienia wychowanka, a także znajomości głównych celów i metod wychowania. Wymaga też trafnego doboru tematyki, języka, argumentów i formy komunikacji. Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla wychowawców: rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów, duszpasterzy, profilakty-ków uzależnień, resocjalizatorów, terapeutów i innych dorosłych, którzy chcą w taki sposób rozmawiać z wychowankami, by mieli oni szansę coraz dojrzalej rozumieć samych siebie oraz świat, w którym żyją.