Niedawno jeszcze uważano, że komputer w kształceniu dorosłych powinno się wykorzystywać do nauki podstaw informatyki. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że narzędzie to zostało wprzęgnięte w obręb procesu kształcenia, zarządzania oraz badań nad edukacją. Jednak tak, jak jest to w przypadku innych narzędzi, umiejętny sposób wykorzystania decyduje o sukcesie lub też porażce obsługującego. Dlatego w książce szczególną uwagę zwrócono na te obszary wykorzystania komputera w edukacji dorosłych, które wzmacniają możliwości intelektualne człowieka. Dobór tematyki książki nie był przypadkowy. Wybrane zostały te obszary zastosowania komputera, które w sposób istotny wpływają na rozwój kognitywny człowieka. Pominięto natomiast tradycyjne wykorzystanie technologii komputerowej w kształceniu, a także wiadomości o procedurach matematyczno-informatycznych. Praca przeznaczona jest dla humanistów pragnących wykorzystać technikę komputerową w edukacji dorosłych. Może ona także stanowić podstawę przemyśleń dla tych osób, które profesjonalnie zajmują się informatyką i zamierzają tworzyć programy dydaktyczne. Książka napisana została tak aby czytelnik, który niewiele miał wspólnego z komputerem, mógł zapoznać się z podstawowymi problemami ich wykorzystania w edukacji.