Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. "Teorie kształcenia w świecie cyfrowym".
Ze względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w istotny sposób wpływają na współczesną dydaktykę. Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się również podkreślać ich znaczenie dla kształcenia. W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje oraz charakterystyczne cechy świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory.
Do dyskursu nad teoriami kształcenia wprowadzili także dwa zagadnienia, które zdaniem Autorów, Doroty i Bronisława Siemienieckich, będą miały wpływ na dynamikę zmian w edukacji w najbliższej dekadzie. Jednym z nich jest nauczanie on-line, a drugim nowe media. W pierwszym przypadku stanowisko opieramy na wyraźnie rysującej się tendencji do rozwijania różnych form e-learningu. W drugim bazujemy na wszechobecności mediów w życiu człowieka, które stają się równoprawnym graczem w procesie komunikowania się ludzi.
W rozważaniach Autorzy starali się uwzględnić dorobek polskich dydaktyków, którzy nie tylko dorównywali kroku swoim kolegom w innych krajach, ale często wytyczali oryginalne kierunki rozważań teoretycznych i praktycznych w kształceniu. Swoją książką chcieli przypomnieć ich wkład naukowy do nauk o edukacji i w ten sposób złożyć hołd ich wspaniałym osiągnięciom.
Ze względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w istotny sposób wpływają na współczesną dydaktykę. Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się również podkreślać ich znaczenie dla kształcenia. W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje oraz charakterystyczne cechy świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory.
Do dyskursu nad teoriami kształcenia wprowadzili także dwa zagadnienia, które zdaniem Autorów, Doroty i Bronisława Siemienieckich, będą miały wpływ na dynamikę zmian w edukacji w najbliższej dekadzie. Jednym z nich jest nauczanie on-line, a drugim nowe media. W pierwszym przypadku stanowisko opieramy na wyraźnie rysującej się tendencji do rozwijania różnych form e-learningu. W drugim bazujemy na wszechobecności mediów w życiu człowieka, które stają się równoprawnym graczem w procesie komunikowania się ludzi.
W rozważaniach Autorzy starali się uwzględnić dorobek polskich dydaktyków, którzy nie tylko dorównywali kroku swoim kolegom w innych krajach, ale często wytyczali oryginalne kierunki rozważań teoretycznych i praktycznych w kształceniu. Swoją książką chcieli przypomnieć ich wkład naukowy do nauk o edukacji i w ten sposób złożyć hołd ich wspaniałym osiągnięciom.