Wracamy na Drogę Pana, gdy Jezus osiągnął wiek dojrzały (około trzydziestego roku życia) i może być traktowany jako wiarygodny, publiczny świadek. Zacznie się okres Jego oficjalnej działalności – najwyżej trzy lata. Jezus opuści zacisze domu w Nazarecie, da się poznać jako Nauczyciel. Nie otworzy szkoły z własnym gmachem i szyldem. Jego salą wykładową będzie cała Palestyna, którą obejdzie ze swoimi Dwunastoma – wybranymi osobiście uczniami – wzdłuż i wszerz. Przypominam, że tu nie idzie o pełny obraz całej działalności Jezusa. Szukamy inspiracji do wejścia w żywy dialog z Bogiem, prowadzony z Jego inicjatywy w liturgii, najpełniej jak to możliwe przez cały rok. Będziemy się trzymać tematów, które zawierają niedziele Wielkiego Postu i liturgia Wielkiego Tygodnia. U kresu swojej działalności Jezus najwięcej zdziała w trzy dni, tak ściśle ze sobą złączone, że staną się jak jeden dzień. On sam określi je jeszcze mocniej: godziną, na którą przyszedł (zob. J 12,27b). „Radykalna Miłość Boga, Objawiona w Chrystusie, jest jedynym źródłem radykalnego posłannictwa, a ono skutkuje radykalnym ogołoceniem, dlatego celem i kresem Wcielenia jest Pascha” (J. Szymik). Od czasów Abrahama idzie przez dzieje Izraela pytanie postawione przez Izaaka: «Gdzież jest jagnię na całopalenie?» (por. Rdz 22,7). Odpowiedzi udzieli Jan, wkrótce po Chrzcie Jezusa w Jordanie. Podobnie jak poprzednio, pomagać nam będzie tyniecka ikebana liturgiczna, przekład orędzia wpisanego w Liturgię słowa na obraz (kompozycje kwiatowe). Nasze shippo (na okładce i na drugiej stronie) ma wszystkie pola otwarte i jest obrócone o 45°, dzięki temu jest dobrze widoczny krzyż w centrum. Droga Pana obejmuje w naszych rekolekcjach 3 części: Część 1a. Od Adwentu do Objawienia Pańskiego (Tomik 1 a – czas jednostki: koniec października/listopad; Tomik 1 b – materiał do osobistej pracy). Część 2. Chrzest Jezusa i okres od Wielkiego Postu do Wielkanocy (czas: koniec stycznia/luty). Część 3. Od oktawy Wielkanocy do Pięćdziesiątnicy (czas: po oktawie).