„Akrobatyka rodzicielska” to druga książka Adama Szustaka OP poświęcona budowaniu relacji w małżeństwie i rodzinie, która tym razem bierze na warsztat relację rodziców z dziećmi. Publikacja zawiera odpowiedzi na ważne, a czasem kłopotliwe pytania: co znaczy, że rodzice są wychowawcami swoich dzieci? Jak towarzyszyć młodym ludziom w rozwoju? Jak budować z nimi relacje oparte na dobrej komunikacji? Jak rozmawiać z dziećmi o seksie? Jak przeprowadzić je przez inicjację i dojrzewanie?
Autor, inspirując się Biblią oraz czerpiąc z doświadczenia rodziców i nauczycieli, poznanych podczas rekolekcji w Polsce i poza jej granicami, zbiera według niego najlepsze pomysły dotyczące wychowania. „Akrobatyka rodzicielska” jest zatem nie tyle podręcznikiem, ale poradnikiem, w którym o. Adam zaprasza obecnych i przyszłych rodziców do wspólnego przyjrzenia się sposobom kształtowania zdrowych i rozwijających (dla obydwu stron) relacji z dziećmi. „Akrobatyka rodzicielska” to książka, która prosto i konkretnie porusza najważniejsze zagadnienia związane z rodzicielstwem, a nie pomijając tego, co ważne, z perspektywy wiary, podaje mnóstwo praktycznych wskazówek, które mogą pomóc rodzicom w towarzyszeniu swoim dzieciom w odkrywaniu własnej tożsamości oraz szczęścia z niego wynikającego.
Pytania, na które odpowiada ta książka:
- Co to znaczy być rodzicem?
- Jakie są podstawowe zasady wychowania młodych ludzi?
- Jak budować więź ze swoim dzieckiem na poszczególnych etapach jego rozwoju?
- O czym i kiedy należy rozmawiać z dzieckiem?
- Jak pomóc dziecku radzić sobie z emocjami?
- Jakie rodzicielskie sposoby wyrażania myśli są raniące dla dzieci?
- Jakie granice należy jasno postawić w domu? I w jaki sposób uczyć ich respektowania?
- Kiedy zasady panujące w domu powinny stać się elastyczne?
- Kto i w jaki sposób jest odpowiedzialny za edukację seksualną dzieci?
- Jak nauczyć dziecko budowania relacji z Bogiem?
a także nieco mniej standardowe:
- Jak długo rodzice mogą pozwolić dziecku spać z nimi w łóżku?
- Kiedy trzeba przestać dokarmiać dziecko?
- Dlaczego współczesne zabawki nie rozwijają dzieci?
- Do kiedy dziecko nie powinno posiadać własnego telefonu komórkowego?
- Dlaczego założenia ogólnokształcącej edukacji są błędne?
- Jak pomóc dziecku przeżyć śmierć pupila?
- Kiedy dziecko staje się dorosłe?
- Dlaczego już z pięciolatkiem warto rozmawiać o seksualności?