Jonathan Haidt

Autor, 61 lat 8 czytelników
Zostań fanem autora:
8 /10
11 ocen z 4 książek,
przez 10 kanapowiczów
Urodzony 19 października 1963 roku w USA (Nowy Jork)
Jonathan David Haidt jest amerykańskim psychologiem społecznym, profesorem etyki Leadership w New York University's Stern School of Business i autorem. Jego głównymi obszarami badań są psychologia moralności i emocje moralne. Główny wkład naukowy Haidta pochodzi z psychologicznego pola teorii podstaw moralnych

Książki

Prawy umysł
2 wydania
Prawy umysł
Jonathan Haidt
8.3/10

Dlaczego tak chętnie dzielimy się na przeświadczone o własnej prawości wrogie grupy? Dlaczego jedni ludzie mają lewicowe poglądy, inni – konserwatywne, a jeszcze inni zostają libertarianami? Dl...

Rozpieszczony umysł
Rozpieszczony umysł
Greg Lukianoff, Jonathan Haidt
7.7/10

Celna diagnoza problemów, z którymi mierzy się współczesne społeczeństwo, a także próba znalezienia drogi wyjścia z tego kryzysu. W ciągu ostatnich kilku lat na uniwersytetach, i nie tylko, coś poszł...

Szczęście
Szczęście
Jonathan Haidt
8/10

Pomaganie ludziom w poszukiwaniu szczęścia i sensu życia jest celem nowej dyscypliny, zwanej psychologią pozytywną ? dziedziny, którą od pewnego czasu autor się zajmuje ? a zatem niniejsza książka opo...

The Anxious Generation: How the Great Rewiring of Childhood Is Causing an Epidemic of Mental Illness
The Anxious Generation: How the Great Rewiring of Childhood Is Causing an Epidemic of Mental Illness
Jonathan Haidt
8/10

After more than a decade of stability or improvement, the mental health of adolescents plunged in the early 2010s. Rates of depression, anxiety, self-harm, and suicide rose sharply, more than doublin...

Serie i Cykle

Cytaty

Przekonywałem, że Glaukon miał rację - bardziej zależy nam na tym, aby sprawiać wrażenie dobrych, niż na tym, aby naprawdę takimi być. Intuicje pojawiają się pierwsze, strategiczne rozumowanie - drugie. Kiedy sądzimy, że ujdzie nam to na sucho, nierzadko kłamiemy, oszukujemy i chodzimy na etyczne skróty, a następnie wykorzystujemy rozumowanie moralne, aby ochronić swoją reputację i usprawiedliwić się przed innymi. Tak głęboko wierzymy we własne wymyślone po fakcie uzasadnienia, że nabieramy niewzruszonego przeświadczenia o własnej cnocie.
Zazwyczaj jesteśmy mili dla innych, kiedy spotykamy ich pierwszy raz. Później jednak działamy wybiórczo - współpracujemy z tymi, którzy byli dla nas mili, lecz stronimy od tych, którzy nas wykorzystali.

Komentarze

© 2007 - 2024 nakanapie.pl