"Wilczym Śladem. Historia powstania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon" autorstwa Zbigniewa Jankowskiego to fascynująca opowieść o kulisach tworzenia jednej z najważniejszych i najlepszych polskich gier wideo. Książka ta nie tylko przybliża proces produkcji trzeciej części Wiedźmina, ale także skupia się na ludziach, którzy swoją pasją i determinacją przyczynili się do jej sukcesu. Jestem ogromnym fanem serii gier o Wiedźminie, każdą część przechodziłem po kilka razy, ale to właśnie “Dziki Gon” najbardziej skradł moje serce.
Jankowski zgrabnie prowadzi czytelnika przez kolejne etapy powstawania gry, zaczynając od początków studia CD Projekt RED, poprzez rozwój zespołu, aż po premierę "Dzikiego Gonu". Autor przeplata opisy technicznych aspektów produkcji z osobistymi historiami twórców, co sprawia, że książka nabiera głębi i autentyczności. Dzięki temu czytelnik nie tylko poznaje szczegóły dotyczące tworzenia gry, ale także zyskuje wgląd w życie i motywacje osób zaangażowanych w projekt. Wszyscy wiemy, że gra nie powstaje sama. Efekt finalny to wieloletnia praca setek ludzi i cieszy mnie, że Zbigniew Jankowski o tym nie zapomniał. Wiadomo, że autor nie mógł opisać wszystkich twórców, ale przybliżył nam sylwetki kluczowych postaci odpowiedzialnych za sukces “Wiedźmina 3”. Poznajemy historie ludzi, którzy często przypadkowo trafili do branży gier, ale dzięki swojej pasji i zaangażowaniu stali się nieodłączną częścią zespołu CD Projekt RED. Takie anegdoty ukazują różnorodność doświadczeń i dróg zawodowych, które doprowadziły twórców do pracy nad "Dzikim Gonem".
Książka szczegółowo opisuje wyzwania, przed jakimi stanęli twórcy podczas produkcji gry. Chociażby decyzja o stworzeniu otwartego świata, która wymagała nie tylko zmiany podejścia do projektowania, ale także przerobienia już istniejących lokacji i zadań. To oznacza, że cała praca włożona przez twórców musiała zostać zrobiona od początku, co może być niesamowicie demotywujące. Wizja otwartego świata niosła za sobą szereg kolejnych problemów technicznych, a przede wszystkim okazało się, że silnik na którym twórcy pracowali, nie udźwignie takiej produkcji. Napotkanych problemów mógłbym wymieniać więcej, ale autor książki zrobił to lepiej i idealnie przedstawił czytelnikom jak skomplikowanym procesem jest tworzenie gier.
Jedynym minusem tej książki dla wielu osób może być brak ilustracji, grafik i szkiców koncepcyjnych. Na początku też mi tego brakowało, ale ostatecznie Zbigniew Jankowski tak barwnie wszystko opisywał, że kompletnie przestałem zauważać te “braki”. Poza tym, gracze Wiedźmina znają wygląd bohaterów, potworów i lokacji.
Podsumowując "Wilczym Śladem. Historia powstania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon" to pozycja obowiązkowa dla każdego fana serii oraz osób zainteresowanych kulisami tworzenia gier wideo. Dzięki szczegółowym opisom, licznym anegdotom i przedstawieniu sylwetek twórców, książka ta dostarcza pełnego obrazu procesu powstawania jednej z najważniejszych polskich gier. Lektura dostarcza wielu emocji i pozwala docenić ogrom pracy włożonej w stworzenie "Dzikiego Gonu". Szczerze polecam, kawał świetnej pracy.
Książkę otrzymałem z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.