Potęga opowieści, czyli jak opowiadać historie, by zdobyć klientów, wpłynąć na słuchaczy i wypromować swoją markę recenzja

Każdy ma swoją opowieść

Autor: @LiterAnka ·2 minuty
2021-08-18
1 komentarz
6 Polubień
Pamiętacie świąteczną reklamę pewnego portalu aukcyjnego, w której starszy pan zamawia przez Internet podręcznik do nauki języka angielskiego dla początkujących, przyswaja pojedyncze słówka, tworzy zdania, ogląda filmy po angielsku, okleja wszystko karteczkami z angielskim nazwami, robi wszystko, co może by móc dogadać się w obcym dla siebie języku? Potem, znów przez Internet, zamawia walizkę i leci do mieszkającego za granicą syna, by poznać tam swoją kilkuletnią wnuczkę i przedstawić się jej w języku, który ona rozumie. Wzruszała mnie ona i wzrusza do tej pory. Przypominam o niej w kontekście książki, którą niedawno miałam okazję poznać: „Potęgi opowieści, czyli jak opowiadać historie, by zdobyć klientów, wpłynąć na słuchaczy i wypromować swoją markę” Kindry Hall.

Czytając ten podręcznik, czy też poradnik, cały czas miałam w głowie tą reklamę. O tego typu marketingu mówi książka – udowadnia, że opowieść ma największą moc wpływania na nasze wybory zakupowe. Autorka charakteryzuje w niej rodzaje opowieści i prezentuje przykłady reklam, w których zostały one wykorzystane i odniosły sukces. Umiejętne stworzenie opowieści o produkcie, o założycielu, o idei lub wykorzystanie opowieści klienta. Nie wystarczy określić, dlaczego nasz produkt jest wyjątkowy, bo okaże się, że tą cechę posiada niemal każdy podobny dostępny na rynku. Ten typ marketingu wymaga skupienia się na rozpoznawalnej postaci, prawdziwych emocjach przeżywanych w ważnych momentach i szczegółowych informacjach.

Każdy z typów opowieści tworzony jest na inne potrzeby. Opowieść o produkcie i opowieść klienta mają na celu zwiększenie sprzedaży i dotarcie do większej liczby klientów. Opowieść o założycielu trafić ma do inwestorów i współpracowników, a opowieść o idei ma wzmocnić zespół i pomóc w przetrwaniu trudnych chwil w firmie. Autorka poświęca dużą część swojej publikacji poradom, jak należy takie reklamy tworzyć, na co zwrócić uwagę, jakich błędów unikać.

„Potęgę opowieści” czyta się szybko i łatwo, bo nie jest przeładowana specjalistyczną wiedzą. Jest inspirującą lekturą dla osób, które na co dzień zajmują się marketingiem albo chcą zwiększyć swoje szanse na sukces prowadząc firmę. Dla mnie, przeciętnego czytelnika, nie będzie przydatna, choć poszerzyła horyzonty, pokazała świat reklamy. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to trudność sprawiały mi wąskie marginesy, przez co musiałam mocno ja otwierać, by doczytać wersy do końca. Dziwne spostrzeżenie? Trochę tak, pierwszy raz spotkałam się z takim problemem.

Moja ocena:

Data przeczytania: 2021-08-18
× 6 Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Potęga opowieści, czyli jak opowiadać historie, by zdobyć klientów, wpłynąć na słuchaczy i wypromować swoją markę
Potęga opowieści, czyli jak opowiadać historie, by zdobyć klientów, wpłynąć na słuchaczy i wypromować swoją markę
Kindra Hall
7.7/10

Ciągle słyszysz, że opowieści są najnowszym i najlepszym narzędziem biznesowym. Dzięki historiom możesz zrobić wszystko – od pomagania liderom w lepszej komunikacji po motywowanie zespołów sprzedażow...

Komentarze
@OutLet
@OutLet · ponad 3 lata temu
Czyli tzw. storytelling. Wszędzie modny od pewnego czasu.
@LiterAnka
@LiterAnka · ponad 3 lata temu
Tak. A to ciekawe, że w książce chyba ani razu nie użyto tego angielsko brzmiącego określenia, ciągle było mowa o opowieściach.
× 1
@OutLet
@OutLet · ponad 3 lata temu
Może tłumacz woli swojskie nazwy. :)
Potęga opowieści, czyli jak opowiadać historie, by zdobyć klientów, wpłynąć na słuchaczy i wypromować swoją markę
Potęga opowieści, czyli jak opowiadać historie, by zdobyć klientów, wpłynąć na słuchaczy i wypromować swoją markę
Kindra Hall
7.7/10
Ciągle słyszysz, że opowieści są najnowszym i najlepszym narzędziem biznesowym. Dzięki historiom możesz zrobić wszystko – od pomagania liderom w lepszej komunikacji po motywowanie zespołów sprzedażow...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Zobacz inne recenzje

Dzisiaj przychodzę do Was z pozycją „Potęga opowieści” Kindry Hall, w której czytelnik nauczy się jak profesjonalnie opowiadać. Książka jest bardzo przydatna i zawiera wiele bardzo dobrych wskazówek,...

@myreadingimagination @myreadingimagination

Opowieści towarzyszą człowiekowi w zasadzie od dzieciństwa. Czy to na spotkaniach rodzinnych, czy podczas zajęć w przedszkolu, szkole – zawsze mamy okazję ich słuchać, niekiedy nawet po kilkanaście r...

@gloria11 @gloria11

Pozostałe recenzje @LiterAnka

Wszyscy zakochani nocą
Japonia nie jest kobietą

Polska jest krajem konserwatywnym. Jeśli chodzi o pozycję kobiety w społeczeństwie, wciąż istnieją głęboko zakorzenione przekonania o roli, jaką powinna pełnić ona w życ...

Recenzja książki Wszyscy zakochani nocą
Dzień
Co się może wydarzyć pomiędzy ludźmi

Moją pierwszą myślą po przeczytaniu książki „Dzień” Michaela Cunninghama jest to, że zwykłe, przeciętne życie może dostarczać bardzo bogatych motywów literackich. Nie ...

Recenzja książki Dzień

Nowe recenzje

Miłość i inne słowa
Najsłabsza książka autorek
@Kantorek90:

Christina Lauren to pseudonim duetu amerykańskich pisarek, Christiny Hobbs i Lauren Bilings, których książki uwielbiam,...

Recenzja książki Miłość i inne słowa
Otchłań zapomnienia
Historia, emocje, prawda i komiksowa jakość...
@Uleczka448:

Są komiksowi artyści i jest Paco Roca - hiszpański autor, którego dzieła są wielkie, ważne, dogłębnie poruszające i zaw...

Recenzja książki Otchłań zapomnienia
BOBEK. Poważny królik o niepoważnym imieniu
Kiedy sen staje się rzeczywistością
@Zaczytanabl...:

Bobek. Poważny królik o niepoważnym imieniu - Zuzanna Samsel Billi to chłopiec, który jest bardzo wrażliwy i empa...

Recenzja książki BOBEK. Poważny królik o niepoważnym imieniu
© 2007 - 2024 nakanapie.pl