Branding recenzja

O Brandingu słów kilka

TYLKO U NAS
Autor: @Aleksandra_99 ·2 minuty
2022-02-04
Skomentuj
6 Polubień
Robert Jones w książce Branding pokazuje zmiany i rozwój pojęcia jak również sposoby budowania marki, pisze również o znaczeniu i możliwości rozwoju w dzisiejszym świecie.

„Branding zaczął się od ognia, a samo słowo pochodzi ze słownika Wikingów – brandr – i oznacza „palić”.

Krótkie wprowadzenie to trafne określenie serii, w której skład wchodzi recenzowana przeze mnie książka. Mamy tu sto czterdzieści stron wyjaśnień, definicji i opinii. Podział na rozdziały i graficzna strona książki są wykonane na wysokim poziomie. Sama treść idealnie pokrywa się z nazewnictwem użytym, jako tytuły rozdziałów.

„Marka jest czymś więcej niż tylko nazwą produktu. Na całym świecie produkty komercyjne wpisuje się w większe idee, poprawiając w ten sposób odczucie konsumentów wobec produktów i skłaniając klientów do większych zakupów. Każdy element brandingu ma spowodować, że w coś uwierzysz”.

Samo pojęcie branding jest mniej znane, jednak jak tylko ktoś usłyszy definicje, to mniej więcej wie o co chodzi. Jak możemy dowiedzieć się z opisu książki „sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi”. Choć sobie tego nie uświadamiamy, sami, każdego dnia mamy wpływ na rozwój tego pojęcia, a także na rozpowszechnianie treści. Tak naprawdę sami jesteśmy osobami, które w każdej minucie życia, tworzą większą społeczność rozpowszechniającą coś. Loga na produktach, to, co kupujemy i używamy. Tworzymy reklamę produktów nie myśląc o tym.

„Rzeczywiście, marka jest w pewnym sensie czymś więcej niż produktem. Czasami może to być szczególna aura wokół danego dobra, etos z nim związany czy pochodzenie, które wpływa na nasze postrzeganie”.

Studiując, spotkałam się z dość szeroko pojętym nazewnictwem i przyznaję, że książka w świetny sposób, w skrócie przedstawia najważniejsze aspekty brandingu. Dla osoby, która chce się dowiedzieć podstawowych rzeczy o tym pojęciu będzie, idealną pozycją. Osobie obeznanej, może nieco przypomnieć lub poszerzyć wiedzę o kilka ciekawostek. Podsumowując, jeśli ktoś chce o tym poczytać to jest to dobra lektura. Jednak osoba, która weźmie tą książkę, po prostu może się niezbyt zainteresować pojęciem. Może nie jest to najciekawsza lektura i nie wywoła efektu „wow”, bo właściwie nie takie jej zdanie i literaturą piękną nie jest. To raczej literatura fachowa, więc polecam tym, którzy tę wiedzę zgłębiają,

Na pewno jest to książka dobra dla osób, które wiążą z poznaniem tego pojęcia pewne zamiary. Rozumienie i wykorzystanie wiedzy z tej krótkiej lektury, może znacząco wpłynąć na markę, którą chcemy wypromować. Jeśli tylko z uwagą przeczytamy książkę, rozjaśni ona nam działanie brandingu, a także jego znacznie. Pokaże nam dobre i złe strony, a także różne drogi, które można obrać.
„Marki, które się nie zmieniają, giną, a zatem firmy muszą próbować aktualizować pomysły na ich temat w ludzkich umysłach”.

Moja ocena:

Data przeczytania: 2022-02-03
× 6 Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie

Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Komentarze
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie
Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Zobacz inne recenzje

Faktycznie, jak wskazuje tytuł, jest krótko i na temat. Gdybym chciała zacytować wszystkie trafne spostrzeżenia, to musiałabym przepisać pół tej i tak już krótkiej książeczki. Na około 130 stronach s...

@mysilicielka @mysilicielka

Branding > krótkie wprowadzenieto książka, która w Polsce ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytu Łódzkiego, w tłumaczeniu Anny Łaszkiewicz. Publikacja traktuje o szeroko pojętych działaniach pod...

@book.lynn @book.lynn

Pozostałe recenzje @Aleksandra_99

Ekonomia. Krótka historia
Ekonomia dla każdego!

Jako osoba, która już prawie ma tytuł licencjata z kierunku związanego z ekonomią, jestem trochę zdziwiona, że uczymy się regułek, które łatwo zapomnieć i wielu innych r...

Recenzja książki Ekonomia. Krótka historia
Tak bardzo chce się żyć
Druga młodość

„(...) miłość może być trudna i nie łatwo ją czasem zrozumieć, ponieważ ludzie z upływem lat się zmieniają, doświadczają dobrych i złych rzeczy, a to może wpływać na rel...

Recenzja książki Tak bardzo chce się żyć

Nowe recenzje

Jaśmina
Jakie tajemnice odkryje kraj Orientu
@agaczarujee:

Sięgając po książkę zatracamy się w początkach XIX wieku gdzie urzęduje szlachta. Poznajemy tam barona Wigurę i jego có...

Recenzja książki Jaśmina
Bóg nie jest wielki
Powstawanie nowej religii
@almos:

Powróciłem po latach do książki jednego z apostołów Nowego Ateizmu i muszę powiedzieć, że jest to trudna lektura. Rzecz...

Recenzja książki Bóg nie jest wielki
Wojna i miłość. Wiktor i Hanka
Wiktor i Hanka
@gulinka:

Marzec. Na drzewach pojawiają się pierwsze pączki. W powietrzu czuć nadchodzącą wiosnę. Świeże kolory zaczynają zastępo...

Recenzja książki Wojna i miłość. Wiktor i Hanka
© 2007 - 2024 nakanapie.pl