Każdy z nas występuje w życiu w wielu rolach, w tym - bodaj czy nie najczęściej - w roli konsumenta. Kupując towary czy usługi, zwłaszcza te wykraczające poza zakupy bieżące, codzienne, powinniśmy mieć świadomość praw jakimi w tych transakcjach dysponujemy i ryzyka na jakie możemy być narażeni finalizując te transakcje. Ryzyko to wynika zarówno z braku wiedzy po stronie konsumentów co do ich uprawnień (a czasem i obowiązków), jak i z tego, że w transakcjach z profesjonalnie działającym sprzedawcą są oni wyraźnie słabszą stroną stosunku prawnego. Ryzyko konsumenta wynika także z braku umiejętności oceny czy ma on do czynienia z autentycznymi znakami pieniężnymi i nieumiejętności doboru właściwego instrumentu płatniczego do realizowanej transakcji.
Autor wskazuje na bogactwo norm prawa unijnego, a w konsekwencji także prawa polskiego, chroniących interesy konsumentów i w sposób przystępny przybliża je Czytelnikowi. Książka może służyć pomocą tym, którzy stawiają sobie pytanie o potrzebę posiadania i używania różnorodnych instrumentów płatniczych (gotówka, karta, polecenie zapłaty itp.).
Autor wskazuje na bogactwo norm prawa unijnego, a w konsekwencji także prawa polskiego, chroniących interesy konsumentów i w sposób przystępny przybliża je Czytelnikowi. Książka może służyć pomocą tym, którzy stawiają sobie pytanie o potrzebę posiadania i używania różnorodnych instrumentów płatniczych (gotówka, karta, polecenie zapłaty itp.).