Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu

Włodzimierz Szpringer
Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Znane są różne formy wirtualnych organizacji, które same w sobie - z czysto prawnego punktu widzenia - nie muszą być przedsiębiorstwem (spółką), a tylko formą, współpracy w sieci (np. technology Wek customer Web, market Web). Formy te można oceniać jako inne postacie rozwiązań znanych znacznie wcześniej (można tu wymienić wspólne staranie się partnerów aliansu o źródła zaopatrzenia, dzięki czemu każdy z nich uzyskuje korzystne ceny). W modelu takim celowe jest pozbycie się - w pewnym stopniu - zasobów materialnych i działanie z wykorzystaniem kluczowych kompetencji w jednej dziedzinie, a także umiejętności kooperacji oraz tworzenia sieci. Wirtualna firma może występować w różnych formach. Najczęściej spotykane to: społeczności internetowe cechujące się wspólnymi interesami, grupy osób pochodzących z różnych firm lub lokalizacji, ale działających wspólnie na rzecz osiągnięcia jakiegoś celu, np. rozproszony zespół projektowy. Mogą to być różne formy kooperacji lub koncentracji (fuzji i przejęć), outsourcingu. Wirtualne firmy mogą być organizacjami komercyjnymi, instytucjami rządowymi, uniwersytetami, organizacjami społecznymi, a nawet grupami podobnie myślących i działających ludzi. Firmy nie zawsze doceniają paletę możliwości Web 2.0. Obawiają się utraty kontroli nad zarządzaniem wiedzą. Warto jednak docenić takie korzyści, jak; możliwość wykorzystania tzw. marketingu wirusowego i budowa społeczności wokół marki, sprawna bieżąca komunikacja i budowa relacji z klientami, a także wspomaganie działań marketingowych.
Data wydania: 2008
ISBN: 978-83-7378-417-8, 9788373784178
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Autor

Włodzimierz Szpringer Włodzimierz Szpringer Prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer – profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Zarządzania). Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomic...

Pozostałe książki:

Bezpieczeństwo systemu bankowego : (konkurencja czy współpraca?) Blockchain jako innowacja systemowa. Od internetu informacji do internetu wartości. Wyzwania dla sektora finansowego Datafikacja. Gospodarka oparta na danych E-commerce, e-banking : wyzwania globalizacji INSTYTUCJE NADZORU W SEKTORZE FINANSOWYM Innowacyjne modele e-biznesu Kredyt konsumencki i upadłość konsumencka : na rynku usług finansowych UE Metawersum Nowe technologie a sektor finansowy Ocena skutków regulacji Platformizacja gospodarki cyfrowej Platformy cyfrowe i gospodarka współdzielenia Regulacja konkurencji a konkurencja regulacyjna Społeczna odpowiedzialność banków Upadłość konsumencka Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu
Wszystkie książki Włodzimierz Szpringer

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl