Konkurowanie przez jakość było od dawna jedną z uznanych strategii uzyskiwania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku, W miarę rozwoju globałizacji rynku i intensyfikacji konkurencji, kwestia jakości w tym kształtowania jakości zasobów ludzkich nabiera coraz większego znaczenia w walce konkurencyjnej, a przede wszystkim w tworzeniu potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz w wycenie jego wartości na rynku. Przedmiotem analizy recenzowanej książki jest problematyka zarządzania jakością zasobów ludzkich oraz problematyka ekonomiki jakości zasobów ludzkich. Problemy te, niejako z istoty wchodzą w zakres kwalitologii, interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy, zajmującej się wszystkimi aspektami, całokształtem zagadnień jakości, stąd tytuł . Autorka książki słusznie zakłada, że stan rozwoju dyscyplin: zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie jakością stwarza wystarczające podstawy do wzajemnego transferu osiągnięć teoretycznych i najlepszych praktyk, z uwzględnieniem specyfiki każdej z dyscyplin.