Autorki Szkoły waldorfowskiej zaprezentowały w tej publikacji propozycję, z jaką, po 1989 roku, spotykają się w naszym kraju dzieci, rodzice i nauczyciele, a mianowicie typ szkolnictwa zwany szkołą waldorfowską. Proponowany przez jej propagatorów sposób wychowania i nauczania ma swoje korzenie w antropozofii. W związku z tym autorki postawiły następujące pytanie – czy dla ludzi reprezentujących różne światopoglądy i dla wyznawców różnych religii może być sprawą bez znaczenia charakter owego antropozoficznego źródła? W odpowiedzi na nie ukazały szkołę waldorfowską w świetle religii chrześcijańskiej. Informacje na ten temat autorki zaczerpnęły z licznych publikacji, które wyszły spod piór zarówno antropozofów, jak i teologów, pedagogów i redaktorów chrześcijańskich, a także z cyklu wykładów organizowanych w naszym kraju przez pedagogów waldorfowskich. Teoretyczne rozważania wzbogaciły świadectwa osób, które na pewnym etapie swojego życia miały bliski kontakt z tego typu szkołą. Co ciekawe ten typ szkolnictwa jawi się w pierwszym kontakcie jako propozycja wyrastająca z pedagogiki chrześcijańskiej. Przy bliższym jednak poznaniu dostrzec można jego charakter w istotnych punktach odmienny od chrześcijańskiego właśnie ze względu na antropozoficzne korzenie, o czym rodzice powinni wiedzieć rozważając możliwość posłania swojego dziecka do tego rodzaju szkoły. Książka ta jest wzbogaconą o nowe pozycje bibliograficzne wersją cyklu artykułów, które ukazały się w 1992 roku w Posłańcu Warmińskim – piśmie wydawanym przez Kurię Metropolitalną Archidiecezji Warmińskiej w Olsztynie. Zdążyła już ona zasilić zbiory biblioteczne w Polsce, a także za granicą poprzez Niemiecką Bibliotekę Narodową, w jej siedzibach w Lipsku i Frankfurcie nad Menem, teraz zaś ukazała się także w wersji elektronicznej w Wydawnictwie Psychoskok