To opowieść o kuszeniu, o uleganiu diabłu, ale nie rogatemu biesowi z jarmarcznych przedstawień, a Mefistofelesowi - postaci złożonej, cierpiącej, doświadczonej, symbolizującej siły rozpadu, niskie żądze, erotyzm, destrukcję. Diabeł z książki Rybkowskiej to prawdziwy znawca życia, ludzkiej natury, pragmatyczny przedstawiciel racjonalizmu. Powieść, precyzyjnie skonstruowana, zaczynająca się jak zabawny, zmysłowy romans powoli przeistacza się w mroczny, duszny dramat psychologiczny z zapowiedzią nieuchronnej zbrodni.
Londyn z powieści "Nell" portretowany jest jak Nowy York z filmów Woody'ego Allena - ciepły, o swoistym klimacie, i zarazem jak z czarnych komedii Quentina Tarantino. Pełno tu nawiązań wprost i aluzji do sztuki, głównie literatury światowej. Postać bohaterki nakreślona jest z dużym wyczuciem niuansów psychologicznych, wiarygodnie, od pierwszych stron książki wciąga czytelników walka Natalii z własnym destrukcyjnym uczuciem, przypominającym opętanie, do demonicznego, zabójczo przystojnego rockmana, który systematycznie niszczy wszystko to, co Polce jest drogie.
Londyn z powieści "Nell" portretowany jest jak Nowy York z filmów Woody'ego Allena - ciepły, o swoistym klimacie, i zarazem jak z czarnych komedii Quentina Tarantino. Pełno tu nawiązań wprost i aluzji do sztuki, głównie literatury światowej. Postać bohaterki nakreślona jest z dużym wyczuciem niuansów psychologicznych, wiarygodnie, od pierwszych stron książki wciąga czytelników walka Natalii z własnym destrukcyjnym uczuciem, przypominającym opętanie, do demonicznego, zabójczo przystojnego rockmana, który systematycznie niszczy wszystko to, co Polce jest drogie.