Wprowadzenie – Ewa Szczęsna
Część pierwsza
DYSKURSY – DYSKURSYWNOŚĆ – INTERDYSKURSYWNOŚĆ
Pytanie o paradygmat. Cztery modele współczesnej komparatystyki – Edward Kasperski
Gry z dyskursem i kontekstem filozoficznym. Próba typologii na wybranych przykładach z polskiej literatury pięknej XX i XXI wieku – Żaneta Nalewajk-Turecka
Czy komparatystyka bez polityki jest możliwa? Polityczność i apolityczność współczesnej komparatystyki – Jakub Czernik
Nauka i poezja w angielskim romantyzmie. Dwa dyskursy, jedna kultura – Marcin Leszczyński
Dyskurs macierzyzny rozdwojony. Językowa ojczyzna Pankowskiego – Mieczysław Dąbrowski
Wzrokocentryzm i antywzrokocentryzm jako dyskursy. Zarys problemu – Weronika Lipszyc
Twórczość kolaboratywna w literaturze cyfrowej i poza nią: próba uporządkowania – Mariusz Pisarski
O domniemanym zwrocie interfejsologicznym w literaturoznawstwie (kilka wstępnych rozpoznań) – Agnieszka Przybyszewska
Nowe wyzwania dla komparatystyki nachylonej ku światu przyrody – Oksana Weretiuk
Związki literaturoznawstwa i psychoterapii w kontekście terapii rodzin – Jan Zdunik
Komunikacja niemowląt i opiekunów jako protonarracja, czyli o pożytkach i kłopotach związanych z interdyscyplinarnością kategorii narracji – Katarzyna Kaczmarczyk
Część druga
SEMIOSFERY – SZTUKI – INTERMEDIA
Komparatystyka intermedialna – Andrzej Hejmej
Prawo dźwięków, prawo do dźwięków. O uwarunkowaniach odbioru muzyki – Iwona Puchalska
Album jako przedmiot badań interartystycznych (prolegomena) – Małgorzata Gamrat, Anna Tenczyńska
Poza tematem. Uwagi o badaniu związków między tekstem literackim a ilustracją – Katarzyna Szewczyk-Haake
Dyskurs (teorii) fotografii. Od Edwarda Steichena do Sophie Calle – Marta Koszowy-Krajewska Dokumentacja w teatrze i performansie – tekst, zapis, medium – Dorota Sosnowska
Mówione historie literatury – Joanna Maj
Taniec groteskowy i teatr XX wieku: interferencje i inspiracje – Cécile Bocianowski
Zapisz zmiany. Retoryczne i strukturalne reprezentacje mediów cyfrowych w literaturze pięknej – Elżbieta Winiecka
Narracja subiektywna zapośredniczona jako filmowa „mowa pozornie zależna” – Robert Birkholc
Bibliografia
Noty o autorach
Spis ilustracji
Indeks nazwisk