Książka wprowadza w zagadnienie szeroko pojętej kompozycji graficznej, na przykładzie różnych form wydawniczych i użytkowych. Opowiada o charakterystycznych cechach layoutu i najważniejszych elementach, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu. Są to m.in. podział i układ strony, proporcje, siatka, zastosowanie kroju pisma, interlinii, kolor, tekstura i wiele innych. Książka mówi o tym, czym jest layout zarówno w ujęciu historycznym, jak i w rozumieniu współczesnym, jak zmienia się jednak jego oblicze, forma i możliwości stosowania w projektowaniu graficznym. Ukazuje dylematy z jakim może zetknąć się projektant w swojej pracy i sposoby ich rozwiązania. Analizuje zagadnienie projektowania z perspektywy tworzenia różnych form wydawniczych i użytkowych – książek, czasopism, materiałów reklamowych, opakowań, strony www, a także w projektowaniu wnętrz i architekturze. Co ważne, prezentuje dobre i inspirujące przykłady projektów, rozwiązań graficznych i typograficznych z całego świata. Książka została napisana językiem przystępnym nawet dla osób niezbyt dobrze poruszających się w fachowym nazewnictwie związanym z projektowaniem graficznym. Pozycja będzie też świetną pomocą dydaktyczną dla uczelni artystycznych, typograficznych i poligraficznych. W serii ukazały się: „Typografia”, „Kreatywna reklama”, „Logo. Przewodnik dla projektantów”, „Opakowania. Gotowe szablony, projekty, techniki składania”, „Projektowanie dla nowych mediów”, „Twórcze projektowanie” i „Twórcze ilustrowanie”.