Problematyka podjęta w książce jest ważna w wymiarze poznawczym i bardzo przydatna zarówno dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, rodziców, nauczycieli akademickich, jak i studentów – przyszłych nauczycieli przedszkoli i klas I–III szkoły podstawowej. Dodatkowym walorem tej publikacji są zamieszczone pod każdym rozdziałem ćwiczenia oraz spis literatury cytowanej. Dzięki takiemu zabiegowi czytelnicy będą mogli „wyjść poza dostarczone informacje, a nawet wygenerować nowe”, jak ten proces myślowy określił Jerome S. Bruner. […] Rozważania teoretyczne są uzupełnione odniesieniami m.in. do podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, a także podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
Z recenzji dr hab. Elżbiety Jaszczyszyn, prof. UwB
Szczególną zaletą […] publikacji jest wyraźne wskazanie zależności rozwojowych i społecznych, które powinny stanowić treść edukacji społecznej. Autorka w znaczący i wartościowy sposób wyjaśnia jej teoretyczne podstawy oraz ich egzemplifikacje praktyczne. Książka jako jedna z nielicznych wpisuje się w ten obszar edukacji, odnosząc się do jej szczególnego okresu – nauczania na pierwszym etapie szkolnego kształcenia i treści dotyczących przygotowania człowieka do życia w społeczeństwie. Roli szkoły w edukacji społecznej nie sposób przecenić. […] Je...