W książce analizowane są mechanizmy przekształcania się współczesnych przedsiębiorstw w sieciowe organizacje gospodarcze. Oznacza to konieczność totalnej reorientacji dotychczasowej działalności gospodarczej w celu wprowadzenia nowego, sieciowego modelu biznesu, w którym: - zmieniają się istota i treść faz cyklu życia organizacji, - zmienia się krańcowo cykl życia produktu, - w odmienny sposób rozumie sie wartości dostarczane kooperantom i klientom, - przewagę konkurencyjną uzyskuje się przez budowę własnych, oryginalnych kompetencji kluczowych, - przyrosty wiedzy mają charakter cyrkulacyjny, spiralny, asymetryczny i skokowy, - zachodzi potrzeba odrzucenia elementów i instrumentów klasycznego marketingu i stosowania zamiast nich postmodernistycznych technik kreowania długofalowych więzi z klientami wewnętrznymi (kooperantami) oraz zewnętrznymi. Książka stanowi dla teoretyków nauk o organizacji i zarządzaniu oraz dla menedżerów i pracowników wiedzy niekonwencjonalne kompendium informacji o zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwie sieciowym oraz o stosowanych w nim metodach. Adresowana jest również do studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich, zwłaszcza realizujących program na specjalności zarządzanie informacją i wiedzą.