„Mój brat, Matthew, zabił sto sześć kobiet” pisze Alice Hopkins na kartach swego dziennika. Jest rok tysiąc sześćset czterdziesty piąty. Młoda wdowa powraca do Manningtree, niewielkiej miejscowości w hrabstwie Essex, gdzie się wychowała i gdzie wciąż mieszka jej brat. Wkrótce odkrywa, że jej dawny dom przestał być bezpiecznym miejscem. Matthew się zmienił, a po okolicy krążą dziwne plotki. Ludzie szepczą o czarach i wielkiej księdze, w której Mathew Hopkins zapisuje nazwiska czarownic. Do czego doprowadzi jego obsesja? Jakiego wyboru dokona Alice znalazłszy się w samym sercu szatańskiego planu? Inspirowana prawdziwą historią niesławnego Tropiciela Czarownic wstrząsająca debiutancka powieść Beth Underdown łączy fascynujący wątek historyczny z narracją, w której pobrzmiewają echa Opowieści Podręcznej Margaret Atwood, tworząc prawdziwie niepokojące doznanie literackie. „Powieść na miarę naszych czasów […] obnaża potworne bestialstwo polowań na czarownice” – „The New York Times”. „Sugestywna i przerażająca” – Paula Hawkins, autorka powieści Dziewczyna z pociągu. „Zajmująca i prowokująca do myślenia – z ważnym współczesnym przesłaniem” – „The Washington Post”. „Ta trzymająca w napięciu lektura spodoba się miłośnikom powieści historycznych o czarach, a także tym, którzy cenią sobie prozę w stylu Miniaturzystki Jessie Burton, w której główna postać kobieca buntuje się przeciwko opresyjnym rolom społecznym i przeprowadza prywatne śledztwo na temat otaczających ją mężczyzn. Ze wszech miar godna polecenia” – „Library Journal”. „Świetnie napisana debiutancka powieść historyczna Beth Underdown dobrze oddaje klimat siedemnastowiecznej Europy w kontekście procesów czarownic […] Prawdziwa gratka dla wszystkich, którzy interesują się tym tematem”. – „Publishers Weekly” „Porywająca… Nowa feministyczna odsłona zapomnianego dramatu kobiet” – Melanie Benjamin, autorka książki Łabędzie z Piątej Alei. „Beth Underdown wyczarowała hipnotyzującą opowieść, która przenosi czytelnika w przerażający świat polowań na czarownice w siedemnastowiecznej Anglii. Doskonała lektura na wieczór, ale nie spodziewajcie się przespanej nocy!” – Paula Brackston, autorka książki Córka Wiedźmy „Pełna napięcia, zaskakująca, elegancka warsztatowo powieść” – Ian McGuire, autor książki Na Wodach Północy. „Przejmująca do szpiku kości, pieczołowicie udokumentowana historia, która przywołuje niekłamany terror tamtych czasów”. – Mary Sharratt, autorka książki Daughters of the Witching Hill. „Porywająca od pierwszego do ostatniego rozdziału, łączy w sobie cechy przypowieści feministycznej z klasycznym, mrożącym krew w żyłach thrillerem” – Patrick Gale, autor książki Notes from an Exhibition. „Beth Underdown zręcznie kreuje zniewalającą atmosferę lęku i klaustrofobii. Matthew Hopkins jest naprawdę przerażający nawet z odległości niemal czterech wieków”. – Kate Riordan, dziennikarka. „Znakomita: hipnotyzująca, mroczna, przerażająca” – Tracy Borman, historyk. „Intensywna, błyskotliwa proza, która łączy prawdę z elementami fikcji […] Tym, co wyróżnia tę książkę na tle innych historycznych thrillerów, są zawarte w niej refleksje na temat natury władzy, strachu oraz podatności zwykłego człowieka na uczestnictwo w potwornych zbrodniach” – „The Times”. „Mrożąca krew w żyłach, wstrząsająca opowieść nasuwająca nieodparte skojarzenia ze współczesnymi metodami polowań na czarownice i przejawami mizoginii, a przy tym mocno zakotwiczona w realiach siedemnastowiecznej Anglii rozdartej wojną domową i podziałami na tle religijnym”. – „Red” Beth Underdown studiowała Literaturę Angielską w University of York oraz odbyła staż w magazynie kulturalno-artystycznym Aesthetica. Po objęciu posady redaktora w wydawnictwie Phaidon Press ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie w University of Manchester ze specjalizacją z kreatywnego pisania. Natrafiła na historię Matthew Hopkinsa, czytając książkę o położnictwie w siedemnastym wieku. Obecnie wykłada w University of Manchester i mieszka w Peak District, niedaleko miejsca, w którym się urodziła. Przesycone historią krajobrazy rodzinnych stron są dla niej ważnym elementem procesu twórczego. Jest to jej pierwsza powieść.