Jest to książka przeznaczona dla wszystkich, którzy zamierzają praktycznie wykorzystywać 3D Studio. Znajdziesz w niej podstawy obsługi programu oraz opis różnych technik modelowania przestrzennego obiektów. Nie znajdziesz w niej natomiast "suchego" opisu poszczególnych poleceń. Książka jest w zasadzie opisem tworzenia typowego projektu od samego początku, czyli od włączenia komputera i uruchomienia programu, aż do wykonania końcowego renderingu oraz zapisania go na dysku. Czytelnik prowadzony jest "za rękę", krok po kroku poznając potrzebne polecenia. Wszystkie opcje zilustrowane są czytelnymi i opisanymi zrzutami ekranów. Trudniejsze miejsca opatrzone są obszernymi komentarzami i uwagami, pozwalającymi nawet początkującemu Czytelnikowi dokładnie zrozumieć istotę zagadnienia. Książka bardzo przystępnie prezentuje sposób wykorzystania 3D Studio w profesjonalnej pracy, jednocześnie chroniąc Czytelnika przed zalewem informacji. Zapoznanie się z jej treścią umożliwia skuteczne wykorzystanie narzędzi do modelowania wbudowanych w program i daje podstawy do dalszego, już samodzielnego poznawania tajników tworzenia wirtualnego świata. Możesz dowiedzieć się: Jak wytłaczać złożone, przestrzenne obiekty. Czym się różni wirtualna kamera od rzeczywistej i jak dobrać jej parametry. Jakimi rodzajami źródeł światła dysponuje program i jak z ich pomocą oświetlić scenę. Jak zrenderować scenę z cieniami. Czy możliwe jest dodanie zdjęcia w tle sceny. Jak dołączać gotowe siatki do projektu. Podstawy tworzenia materiałów mapowanych udających cegłę, drewno, trawę itd. Sposoby zwiększania realizmu tworzonej sceny. Jak zapisywać wyniki swojej pracy na dysku. Tworzenie obiektów parawanowych "udających" przestrzenne drzewa. Podstawy konfiguracji programu.