W tej książce omówiono następujące zagadnienia: przystosowanie interfejsu programu do potrzeb użytkownika, nowe obiekty parametryczne, nowe modyfikatory, inteligentne pliki *.rpf, miękka selekcja, nowe możliwości renderingu, edycja współrzędnych mapowania dla powierzchni NURBS, kanały mapowania, malowanie wierzchołków, klatki splajnów, obiekty zewnętrzne (X-Ref), interaktywne efekty renderingu, rendering sieciowy, MAXScript; tworzenie i korzystanie ze skryptów, tworzenie własnych pasków narzędziowych, tworzenie własnych, podręcznych menu. Philip Miller piastuje jedno z czołowych stanowisk w firmie Discreet, oddziale Autodesk, Inc. Kierował tworzeniem i rozwojem 3D Studio MAX od chwili jego powstania. Prowadził również program Kinetix Developer Relations, którego zadaniem było zachęcenie jak największej liczbby niezależnych producentów oprogramowania do tworzenia aplikacji (pluginów) działających w środowisku 3D Studio MAX, zajmował się także instruktażem obsługi programu. Jest współautorem serii bardzo cenionych książek, które w wersji polskiej ukazywały się nakładem Wydawnictwa Helion: "3D Studio MAX. Doskonałość i precyzja", "3D Studio MAX. Vademecum profesjonalisty", "3D Studio MAX. Czarna księga animatora", "3D Studio MAX 2. Doskonałość i precyzja", "3D Studio MAX 2. Vademecum profesjonalisty", "3D Studio MAX 2. Zaawansowane techniki modelowania" Dołączony do książki CD-ROM zawiera materiały potrzebne do wykonania ćwiczeń, 30-dniową pełną wersję demonstracyjną przewodnika Ultimate MAX/VIZ Internet Guide firmy Applied Ideas z ponad 400 łączami do stron sieciowych, poświęconych 3D Studio MAX 3, moduły rozszerzające (pluginy) dla 3D Studio MAX, modele oraz setki bezpłatnych tekstur i klipartów.