Dlaczego przełożeni tak rzadko nagradzają podwładnych? Otóż brakuje im czasu, a niekiedy też pomysłowości. I trudno się dziwić: są zagonieni i sami nie dostają nagród tak często, jak by chcieli. Przełożeni nie nagradzają, bo nie rozumieją, jaka siła drzemie w pochwałach. Tymczasem każdy lubi być doceniany, każdy ma ambicję i chce mieć motywującą pracę, w której widziałby sens. Zapewnij to swoim pracownikom, a otrzymasz od nich wspaniałą nagrodę. Nie zaczynaj od podwyższania pensji -- przemyślane, osobiste i szczere wyrazy uznania motywują bardziej niż pieniądze. Autor omawia wiele sprawdzonych metod nagradzania pracowników: od prostych spontanicznych gestów do formalnych programów motywacyjnych, podwyżek i awansów. Radzi, jak dostosowywać nagrody do rzeczywistych osiągnięć i systemu wartości w firmie. Uczy, jak utrwalać pożądane zachowania pracowników. Wyjaśnia, jak stosować następujące rodzaje nagród: wiele pomysłów, jak powiedzieć "dziękuję"; nagrody rzeczowe; publiczne wyrazy uznania; premie za wydajność; nagrody za szczególne osiągnięcia; nagrody za zgłaszanie dobrych pomysłów; nagrody zespołowe; programy punktowej oceny pracy; motywujące imprezy integracyjne. Przeczytaj tę książkę i stwórz dobry system nagradzania pracowników w swojej organizacji. Mów "dziękuję" na wiele różnych sposobów. Daj pracownikom to, czego chcą, i oczekuj od nich tego samego.