Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0 recenzja

Sześć pikseli oddalenia

Autor: @fri2go ·2 minuty
2012-01-15
Skomentuj
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce mieć pojęcie o nowym marketingu i przedsiębiorczości. Mini-poradnik dla prowadzących działania promocyjne i wizerunkowe, również dla tych, chcących po prostu zaistnieć w sieci. A przy okazji, jest to ciekawa adaptacji koncepcji sześciu stopni oddalenia do realiów Internetu.

Mitch Joel to kanadyjski bloger i marketer/marketingowiec posiadający własną dobrze prosperującą firmę Twist Image i ogólnie jest człowiekiem cenionym w swojej branży. Prowadzi również bloga pod nazwą „Six pixels of separation”, skąd właśnie pochodzi nazwa omawianej książki. I pomyśleć, że swoją karierę zaczynał jako dziennikarz.

Zarówno wskazany blog jak i wydanie papierowe za cel stawiają sobie obalenie tezy ‘Sześciu stopni oddalenia’ w obliczu obecnej komunikacji przez Internet na rzecz ‘Sześciu pikseli oddalenia’. Autor próbuje przekonać czytelnika, że jeśli ma pod ręką komputer z dostępem do Internetu, to sukces i potencjalni klientów już ma właściwie w zasięgu tejże ręki. I niekoniecznie musi być właścicielem dużej firmy czy agencji reklamowej – zdobytą wiedzę może z równym powodzeniem wykorzystać do wypromowania własnej osoby. Joel pokazuje siłę Internetu doby numerku 2.0 – wykorzystanie Google, różnych serwisów społecznościowych, blogów firmowych, YouTube i serwisów wideo, virali i działań marketingu wirusowego. Nie podaje gotowych rozwiązań, ale powierzchowne wprowadzenia uzupełnia trafnymi przykładami, zmuszając czytelnika do własnej aktywności. Jest to świetna pozycja wypadowa dla każdego (nawet domorosłego) e-marketingowca. Joel zdaje się mówić: Używasz codziennie Facebooka, Twittera i YouTube, więc zacznij wykorzystywać je jako narzędzia biznesowe i np. wypromuj w Sieci własną osobę.

Nie jest jednak tak całkiem różowo. O ile pod względem merytorycznym nie mam autorowi nic do zarzucenia, o tyle jego specyficzny styl pisania i naleciałości charakterystyczne dla publikacji informatycznych są często mocno blokujące. Łopatologiczne tłumaczenie wymieszane z specjalistycznymi zwrotami utrudniający sprawny odbiór laikowi. Wielokrotne powtarzanie głównych myśli (akapitów) przy każdej okazji w różnych rozdziałach książki, często oznaczonych dodatkową adnotacją, że szerzej temat został poruszony w następnym/poprzednim/entym rozdziale. W takich chwilach mam przeczycie, że autor po prostu chciał napisać jak najwięcej tekstu i żeby wyglądał jak najmądrzej. Przykładowo: cztery wtrącenia i dodatkowa strona gotowa, kilka trudniejszych haseł i czytelnik dłużej posiedzi nad książką. Jest to jednak przypadłość dotykająca właściwie większość tego typu książek i jakoś podświadomie byłem przygotowany na takie przeboje.

Pochwaliłem za treść, zganiłem za styl, teraz podsumuję, że książka jest trochę lepsza niż średnia. Za dosyć wysoką cenę dostajemy niecałe 300 stron książki wypełnionych podstawową wiedzą o nowym marketingu. Podstawową wartością publikacji jest zabranie w jednym miejscu wszystkich fundamentalnych wskazówek, których może domyślilibyśmy się sami, ale w sposób bardziej chaotyczny. Jest to świetna publikacja dla początkujących, ale najeżona przeszkodami, z którymi właśnie ta grupa odbiorców może sobie nie poradzić. Niemniej warto się nie zrazić i przeczytać do końca. Domorośli marketingowcy z nieugruntowaną i nieuporządkowaną wiedzą też znajdą tu coś dla siebie, w najlepszym przypadku wynajdując nowe drogi i pomysły na promocję.

PS. Nie czytajcie książki na raz. W tym przypadku się nie da – w połowie się nudzi.

[Recenzja pierwotnie opublikowana na blogu www.zakladnik-ksiazek.pl]

Moja ocena:

Data przeczytania: 2011-01-01
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0
Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0
Mitch Joel
8/10

Fragment: [...] Chociaż zakładanie z mojej strony, że jako właściciel firmy masz takie same zasoby (i głębokie kieszenie) jak Google byłoby nierozsądne, niektóre z filozofii firmy Google możesz w stu ...

Komentarze
Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0
Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0
Mitch Joel
8/10
Fragment: [...] Chociaż zakładanie z mojej strony, że jako właściciel firmy masz takie same zasoby (i głębokie kieszenie) jak Google byłoby nierozsądne, niektóre z filozofii firmy Google możesz w stu ...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Pozostałe recenzje @fri2go

Jeźdźcy w czasie
Time Riders

Wyobraźmy sobie ekstremalną sytuację. Ostatnie chwile Twojego życia. Spadasz w windzie z 40. piętra, pędzisz pociągiem TGV, który zaraz się wykolei, albo spokojnie zajada...

Recenzja książki Jeźdźcy w czasie
Trupia Farma. Sekrety legendarnego laboratorium sądowego, gdzie zmarli opowiadają swoje historie
Trupia farma

Gdzieś za Knoxwille, we wschodnim Tennessee, w USA, znajduje się ogrodzony drutem kolczastym teren o powierzchni blisko 1ha. W większości jest zalesiony, gdzieniegdzie ty...

Recenzja książki Trupia Farma. Sekrety legendarnego laboratorium sądowego, gdzie zmarli opowiadają swoje historie

Nowe recenzje

Glennkill. Sprawiedliwość owiec
"Samotność ma swoje dobre strony"
@ksiazkiagi:

Na pewnym pastwisku w miejscowości Glennkill zostaje znaleziony martwy pasterz. Panna Maple (podobieństwo do nazwiska d...

Recenzja książki Glennkill. Sprawiedliwość owiec
Cienie pośród mroku
Cienie pośród mroku
@Logana:

Seria z Sewerynem Zaorskim jest moją ulubioną w dorobku autora. Stało się to głównie za sprawą niejednoznacznych, wielo...

Recenzja książki Cienie pośród mroku
Miasteczko Hibiskus
W komunizmie nie jest winien system, ale ludzie.
@jatymyoni:

Z ciekawością parę razy sięgnęłam po książki opowiadający o historii Chin pod rządami Mao Zedonga, czyli jak budowano t...

Recenzja książki Miasteczko Hibiskus
© 2007 - 2024 nakanapie.pl