Podejmując się przeczytania wyzwania książki autorstwa Pana Piotra Długosza pt. ''Krakowscy licealiści w drodze do dorosłości'' chciałam poznać, jak wygląda z perspektywy czasowej czas szkolny spędzany w liceum, czy coś czas w ciągu kilkunastu lat się zmieniło, a co najważniejsze czy współczesna młodzież posiada autorytety wśród uczących ich nauczycieli zawodu i przedmiotów podstawowych i czy będą one miały wpływ na uprawiany zawód w przyszłości.
Jak zdążyliśmy zaobserwować i wiemy o tym, że młodzi ludzie nie są tego świadomi, że istnieje świat wartości, za którym należy dzielnie podążać za tym celem bez względu na poniesione ryzyko uzyskanych wyników w nauce.
Dla młodzieży na obecną chwilę liczy się zdobywanie wiedzy, ale mogą jedynie za pomocą najnowszych technologii nauczania ją zdobywać, ale czy ona pozostanie, zapamiętana na długo u nich w tego rodzaju nowoczesnym systemie nauczania tego nie wiemy, gdyż zdobywana na nowo wiedza pozostawia wiele tajemnic do odkrycia jeszcze w świecie współczesnej nauki.
Obserwując, współczesną młodzież zauważalne jest, jak bardzo zmieniły się nowe sposoby zdobywania wiedzy, które odbiegają od tego, co było kiedyś i z tego względu zdarza się im nie pojmować najistotniejszych pojęć przedmiotowych ani uzasadnić za pomocą udzielonych przez nich nieuzasadnionych odpowiedzi na zadane pytanie i co miało wpływ na ich niewiedzę w danym temacie.
Lubię i doceniam autora książki, który to opisuje, w niej główną występującą niełatwą występującą w społeczeństwie problematykę bazując się nie tylko na własnej wiedzy, ale również na przeprowadzonych w środowisku badaniach, analizach odpowiedzi i wyciągnięciu na ich podstawie odpowiednich wniosków oraz indywidualnej dokonanej ocenie wynikającej z pozyskanego materiału zgromadzonej wcześniej wiedzy.
Książka ta składa się z 8 rozdziałów oraz z bardzo dobrze opracowanego wstępu, w którym to autor omówił, co w nich uwzględni na podstawie zawartych treści teoretycznej, zebranych źródeł i przeprowadzonych metodologii badań.
Przyznam, że po dokładnym przeczytaniu tej książki pogłębiłam bardziej wiedzę na temat występującego szkolnictwa młodzieży uczęszczającej do krakowskich liceów.
Należy podkreślić to, że zamieszczone w tej książce dane odzwierciedlają aktualną rzeczywistość.
Autor tej publikacji pracował w wyjątkowo trudnych warunkach, ale z udziałem studentów i rodziny zrealizował zamierzony cel.
Walorem tej książki jest przystępny przekaz.
Warto jest przeczytać tę książkę.